۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۷۸۷
جشنواره شعر رضوی به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود؛

ارسال 230 اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی شعر رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به میزبانی ارومیه از ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری گفت: تا کنون 230 اثر از شاعران داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این جشنواره در ارومیه ارسال شده است.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي ، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، امروز در نشست خبری از برگزاری ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری خبر داد و افزود: این جشنواره چهاردهم و پانزدهم مهرماه سالجاری همزمان با دهه کرامت و ولایت در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار می شود.

وی مهلت ارسال آثار را تا بیستم ماه جاری اعلام کرد و گفت: تاکنون 230 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد 200 اثر داخلی و 30 اثر از کشورهای خارجی همچون ترکیه، نخجوان، آذربایجان و عراق می باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 230 اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی شعر رضوی ارسال شده بود، از چاپ آثار پنج دوره قبلی جشنواره خبر داد و گفت: اشعار ارسال شده در دوره های قبلی با همکاری دبیرخانه جشنواره رضوی و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت کتابی چاپ خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی پخش مستقیم جشنواره بین المللی شعر رضوی از شبکه جهانی سحر را از نقاط قوت این جشنواره اعلام کرد و گفت: جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری در بعد بین الملل جا بازکرده است و مخاطبین زیادی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در کنار اشعار ترکی آذری، اهل تسنن نیز اشعاری را که در وصف اهل بیت (ع) و امام رضا (ع) سروده اند، قرائت خواهند کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: بر اساس درخواست اهل تسنن، از سال آینده جشنواره بین المللی شعر رضوی به دو زبان ترکی آذری و کردی برگزار شود.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به ویژگی های متمایز جشنواره شعر رضوی نسبت به دوره های قبل گفت: از سال گذشته بخش موسیقی رضوی نیز در کنار جشنواره شعر رضوی برگزار می شد که امسال این بخش به صورت ملی و جشنواره ای برگزار می شود.

بنابر گفته این مقام مسؤول، در بخش موسیقی جشنواره رضوی عاشق های کشور اشعار خود را در ارتباط با اهل بیت و امام رضا (ع) همراه با موسیقی که شائبه ای در حرمت و قداست آن نیست، قرائت می کنند.

وی گفت: با وجود مخالفت‌های موجود جشنواره موسیقی رضوی ملی شده و در مرحله رایزنی برای برگزاری آن به صورت بین‌المللی هستیم.

حجت الاسلام کریمی برگزاری جشنواره «نامها و نشانه های رضوی» با هماهنگی کانون پرورشی و فکری کودکان را از دیگر برنامه های جشنواره بین المللی شعر رضوی عنوان و خاطرنشان کرد: این جشنواره برای نخستین بار و در راستای جمع آوری آثار کودکان در ارتباط با امام رضا و اهل بیت‌(ع) برگزار می شود.

به گفته وی، جشنواره «زیر سایه خورشید» با مشارکت موسسه قرآنی دارلحافظین از دیگر برنامه های اجرایی همزمان با دهه کرامت و ولایت است که خادمین امام رضا‌(ع) با حضور در ارومیه و شهرستان‌های دیگر با مردم و به ویژه سالمندان، افراد معلول و همچنین بیماران دیدار کرده و هدایایی متبرک امام رضا‌(ع) به آنها اهدا می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی، خطی، نقاشی و گرافیک را از برنامه‌های جنبی ششمن جشنواره بین المللی شعر رضوی در ارومیه اعلام کرد.

یادآور می شود، ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری چهاردهم و پانزدهم مهرماه سالجاری همزمان با دهه کرامت و ولایت در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار می شود./936/202/س
ارسال نظرات