۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۸۵۲
آیت الله شبستری:

اگر ولایت فقیه نباشد جامعه اسلامی دچار نفاق می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: این که امروز عده ای قلیل این اصل مترقی را زیر سؤال می برند به جهت وابستگی آنها به نظام های غربی است، اگر ولایت فقیه نباشد قطعاً جامعه اسلامی دچار نفاق خواهد شد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، روز گذشته در دیدار پرسنل و فرماندهان پایگاه پدافند هوایی تبریز اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی ارتش زیر نظر یک فرد فاسد و دست نشانده بیگانه فعالیت می کرد، اما اکنون به برکت حضور ولایت فقیه در رأس فرماندهی نیروهای مسلح ، آنها از یک مشروعیت الهی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب، ارتش سرسپرده دربار و بیگانگان بود و در میان مردم جایگاهی نداشت، گفت: با توجه به حضور ولایت فقیه در رأس فرماندهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، کارکنان عزیز این نیروها، سربازان امام عصر به شما می روند و باید به این امر افتخار کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی گفت: با توجه به نقش حیاتی ولی فقیه به عنوان نایب امام عصر (عج) در جوامع اسلامی، ایشان عامل وحدت و انسجام در جوامع اسلامی به شمار می روند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه یک اصل مدرن و پیشرفته است، خاطرنشان کرد: اصل ولایت فقیه منحصر به بعد از انقلاب اسلامی نیست بلکه در طول قرن های گذشته شخصیت های مذهبی و دینی مختلف از جمله شیخ مفید، شیخ طوسی، شیخ انصاری و علامه حلی و.... در مورد ولایت فقیه بحث هایی را مطرح کرده اند.

آیت الله شبستری ادامه داد: این که امروز عده ای قلیل این اصل مترقی را زیر سؤال می برند به جهت وابستگی آنها به نظام های غربی است، اگر ولایت فقیه نباشد قطعاً جامعه اسلامی دچار نفاق خواهد شد و همه دیدید که در فتنه سال گذشته اگر درایت رهبری و ولی فقیه نبود کشور دچار چه بحران عظیمی می شد.

عضو خبرگان رهبری افزود: در سایه درایت و رهبری ولایت فقیه با گذشت سه دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی نه تنها خللی در اراده آهنین مردم ایجاد نشده بلکه روز به روز بر عظمت بین المللی انقلاب اسلامی افزوده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیداری اسلامی ملت های مسلمان منطقه را الگو برداری از انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ملت های مسلمان منطقه با تأسی از انقلاب اسلامی ایران، در حال سرنگون ساختن نظام های دیکتاتوری و دولت های دست نشانده استکبار هستند و این همه انقلاب علیه فراعنه در چند ماه اخیر واقعاً یک معجزه الهی است.

آیت الله شبستری با تأکید بر پیشرفتهای نظامی کشورمان در سال های بعد از انقلاب گفت: همه این پیشرفت ها در سایه درایت رهبری و فرماندهی کل قوا حاصل شده و فرماندهان نیروهای مسلح با توجه به شرایط کنونی کشور بیش از قبل، جایگاه رهبری و ولایت فقیه را در میان جوانان به ویژه سربازان تشریح و تبیین کنند.

وی در پایان با تاکید بر ولایت مداری نیروهای مسلح اظهار داشت: ولایت مایه سعادت دنیا و آخرت است، خدمت در نظام اسلامی و زیر پرچم ولایت عبادت و توفیقی الهی به شمار می رود./935/پ202/س
ارسال نظرات