۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۸۶۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

وحدت مسلمانان اساسی ترین ثمره عید فطر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری در جمع نمازگزاران عید سعید فطر گفت: فطر عید پاداش دادن است و هدف اصلی از آن وحدت و اجتماع مسلمانان است.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، مردم مؤمن و خداجوی شهرستان خوی بعد از یک ماه روزه داری صبح امروز نماز عید سعید فطر را به امامت حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی اقامه کردند.

حجت الاسلام شکوری، با تبریک عید سعید فطر به عموم مسلمانان جهان ضمن توصیه مردم به رعایت تقوا اظهار داشت: یکی از تفاوت های اساسی اعیاد اسلامی با سایر اعیاد این است که تمامی برنامه ها و مراسم اعیاد اسلامی دارای اهداف و جهت گیری های الهی و معنوی هستند.

وی تکبیر گفتن، غسل کردن، پرداخت زکات فطره و اقامه نماز عید فطر را نمونه ای از دستورالعمل های رسولخدا (ص) و ائمه هدی (ع) در ارتباط با عید فطر برشمرد.

امام جمعه خوی با تأکید به این که تمامی مراسم و برنامه های مسلمانان باید جهت گیری و اهداف الهی داشته باشد، خاطر نشان کرد: از دیدگاه اسلام ایّام شادی باید در چارچوب موازین الهی انجام شود تا خدای نکرده انسان ها به بهانه شادی غفلت زده نشوند تا منجر به معصیت و نا فرمانی گردد.

وی در ادامه شادکردن دیگران، سردادن شعار توحیدی تکبیر و تهلیل‏، عطر زدن و لباس تمیز پوشیدن، تبریک گفتن به یکدیگر، کمک به مستمندان‏، دید و بازدید از اقوام و آشنایان و بزرگان دینى را نمونه‌های از ابراز شادی در روز عید فطر بیان کرد.

رییس حوزه های علمیه خوی در بخش دیگری از سخنان خود عید فطر را روز پاداش روزه داران عنوان کرد و بیان داشت: جابر از امام باقر (ع) نقل کرده فرمود«پیامبر خدا(ص) به مردم می فرمود: ای مردم آن گاه که هلال ماه شوال برآید به مؤمنان ندا می شود صبحگاهان به سوی جایزه های خویش بشتابید که امروز روز جایزه است.»

وی در ادامه تلاش برای حفظ سرمایه روحی و معنوی بدست آمده در ماه مبارک رمضان را از مؤمنین نمازگزار درخواست کرد و اذعان داشت: امید است خداوند روزه و سایر عبادات بندگان خویش را در ماه رمضان بپذیرد و پاداش مناسب عنایت فرماید و لکن جلوگیری از حبط اعمال و پاداش های داده شده از جمله مواردی است که بعد از ماه مبارک رمضان لازم است مورد توجه و عنایت ویژه نمازگزاران عزیز قرار بگیرد.

امام جمعه خوی با بیان این که با طلوع هلال ماه شوال و آمدن عید فطر یک ماه عبودیت، بندگی و روزه، پایان می‌یابد خاطرنشان کرد: نگهداری از دستاورد بزرگ روحی و معنوی پس از ماه مبارک رمضان از ضروریات است چراکه در روایات متعدد آمده از بشارت‌های فرشتگان به مردم این است که «اى بندگان خدا! بر شما مژده باد که گناهان گذشته شما آمرزیده شد؛ بنگرید که در آینده چگونه خواهید بود.»

وی در پایان ریاکاری، جدال با دیگران، غیبت کردن، تهمت زدن، حسد ورزیدن و چشم چرانی را از اعمالی نام برد که اگر انسان خدایی نکرده به انجام آنها مرتکب شود از جمله آثارش حبط اعمال است./938/پ202/س
ارسال نظرات