۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۸۸۱
آیت الله شبستری:

اضمحلال و نابودی اسرائیل غاصب قطعی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و رو به استیصال است و به فضل خدا در آینده نه چندان دور شاهد اضمحلال و نابودی قطعی این غده سرطانی خواهیم بود.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهد‌شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مصلای اعظم تبریز و خیابان های اطراف برگزار شد، اظهار داشت: عید فطر تجلی وحدت و یکدلی امت اسلامی و جشن دوری از گناهان و کسب معرفت و تقوای الهی است.

وی با تاکید بر حفظ معنویات ماه مبارک رمضان، با اشاره به حدیثی از معصوم خاطرنشان کرد: در حقیقت روزی که بنده گناهی مرتکب نشود، عید حقیقی محسوب می شود، از این رو باید با حفظ فضائل معنوی کسب شده در ماه ضیافت الهی، زندگی سراسر مورد رضایت حضرت ولیعصر(عج) داشته باشیم.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه عید فطر عید بازگشت به فطرت پاکیزه است، گفت: در ماه رمضان زمینه زدودن زنگاره هایی که قلب را آلوده می کند، فراهم می شود و انسان به فطرت سلیم خود بر می گردد.

وی هر چهار عید مسلمانان فطر، قربان، غدیر و جمعه را ارزشمند و دارای پیام هایی آموزنده دانست و اظهار داشت: فطرت پاکیزه انسان بستری مهیا برای پی بردن به وجود خالق حکیم و درک شهود الهی است.

امام جمعه تبریز همچنین با تقدیر از حضور پرشور مردم استان در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و رو به استیصال است و به فضل خدا در آینده نه چندان دور شاهد اضمحلال و نابودی قطعی این غده سرطانی خواهیم بود.

آیت الله ‌شبستری با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و شمال آفریقا ادامه داد: روز قدس امسال رنگ و بویی متفاوت با سال های گذشته داشت، راهپیمایی این روز در شرایطی برگزار شد که خیزش‌ های اسلامی چهار دیکتاتور عرب وابسته به غرب را به زباله ‌دان تاریخ سپرد.

وی مردمی بودن حکومت کشورهای قیام‌ کننده در منطقه را نیازمند وحدت مسلمانان دانست و افزود: انقلابیون منطقه بایستی بر حق و حقوق خود نسبت به برقراری حکومت الهی تاکید داشته و قدمی از مطالبات دینی خود عقب نشینی نکنند./935/پ202/س
ارسال نظرات