۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۱۱۸۸۳
عضو خبرگان رهبری:

مدال افتخار مؤمنان رحمت و مغفرت الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: مدال افتخار هر بنده در عید سعید فطر رهایی از آتش دوزخ و رسیدن به رحمت و مغفرت الهی است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه ‌های نماز عید فطر در مصلای اردبیل اظهار داشت: عید فطر به عنوان یوم ‌الجایزه مسلمین، روز رحمت و مغرفت الهی است.

وی با بیان اینکه مدال افتخار هر بنده در عید سعید فطر رهایی از آتش دوزخ و رسیدن به رحمت و مغفرت الهی است، خاطر نشان کرد: پیام این عید بزرگ اسلامی تطهیر و تهذیب نفس، دوری از رذایل اخلاقی، هواپرستی و خودخواهی است.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه نباید معنویت کسب شده در ماه مبارک رمضان را به سادگی از دست داد، گفت: رمضان ماه تطهیر بندگان از گناه بود، عالی‌ترین پاداش پارسایی در این ماه را خداوند متعال در عید فطر به بندگان خود عطا می‌کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه عید فطر، عید مومنان و پرهیزگاران واقعی در ماه مبارک رمضان است، افزود: در این روز ملائک خبر از بخشیده شدن گناهان و بهره‌مندی از غوغای رحمت الهی می ‌دهند، اگر بنده ‌ای در این ماه و این روز مبارک بخشیده نشود، دیگر امیدی به بخشش او تا سال آینده وجود ندارد.

وی خواستار بهره مندی از معنویات ماه مبارک رمضان در دیگر ایام سال شد و تصریح کرد: در دعای عید فطر آمده که خداوند متعال این عید را ذخیره پیامبر و امتش قرار داده و در قیامت، شفاعت امت جلوه و جبروتی پایان‌ ناپذیر پیدا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: باید از ندوخته ارزشمند و معنوی یک ماه گذشته در برابر وسوسه‌ های شیطانی و هواهای نفسانی به خوبی محافظت کنیم، نباید تمام اندوخته‌ های معنوی یک ماه پارسایی و تهجد را با غفلت و دوری از حق تعالی از دست دهیم./935/پ203/س
ارسال نظرات