۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۸۸۴
آیت الله قبلان با اشاره به ربایش امام موسی صدر؛

سی و سه سال در تلخ کامی و رنج و انتظار به سر بردیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قبلان از ملت لیبی خواست تا هرچه سریعتر به پرونده امام موسی صدر رسیدگی کنند و ستمگران و خودکامگان را به درس عبرت گرفتن از پیشینیان خود فراخواند.
شيخ عبدالامير قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در مقر مجلس اعلای شیعیان برگزار شد با اشاره به پرونده ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین، گفت: در همین روزها بود که امام موسی صدر، این انسان برجسته که در بزرگی اش متواضع بود و به دور از خواسته ها وهواهای نفسانی در راه خدا تلاش می کرد از میان ما غایب شد.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با ابراز اینکه سی و سه سال را در دوری امام موسی صدر در تلخ کامی و درد و رنج و انتظار به سر بردیم، افزود: امروز دیگر معمر قذافی، دیکتاتور لیبی به سبب ستمگری، خودکامگی، کینه توزی و برتری جویی بر مردم لیبی سقوط کرده است و در دوران پس از سقوط از ملت لیبی می خواهیم که به پرونده امام موسی صدر و دو همراهش رسیدگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه ظلم و ستمگری، ویرانی در پی دارد و ستمگر سرانجامی جز خواری و ناکامی ندارد، خطاب به ستمگران و خودکامگان و تجاوزگران گفت: سرانجام واحدی در انتظار همه شماست و به حفره ای در خاک خواهید رسید، بنابراین، پیش از آنکه دیر شود، بیدار شوید و به خود بیایید واز پیشینیان خود درس عبرت بگیرید و از گمراهی و فساد دوری کنید.

گفتنی است که امام موسی صدر در سوم شهریور ماه سال ۱۳۵۷ و در آخرین مرحله از سفر دوره ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز نهم شهریور ماه ربوده شد. دستگاه های قضایی دولت های لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم را رسما تکذیب کردند. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش به دست آمده، تماما گواه آن است که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نکرده است.

در این میان قرائن متعددی حکایت از آن دارند که ایشان همچنان زنده است و مانند برخی دیگر از علمای اسلامی در زندان به سر می برد. در خبری که در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۰ از سوی سایت «جبهه نجات ملی لیبی» بر روی شبکه جهانی اینترنت منتشر شد، آمده است که برخی از زندانبانان زندان ابوسلیم شهر طرابلس، امام موسی صدر را در اواخر سال ۱۳۷۶ دیده اند./981/ب901/گ
ارسال نظرات