۱۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۹۵۳
امام جمعه تبریز:

نباید با کدورت و تفرقه مانع از پیشرفت ایران اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به شیطنت دشمنان خارجی و نفاق داخلی در آستانه انتخابات مجلس اظهار داشت: نباید در این مقطع حساس کشور، با کدورت و تفرقه مانع از پیشرفت ایران اسلامی شد، چشم جهانیان به سمت ایران است، نباید مسلمانان منطقه را مایوس کرد.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: بیداری اسلامی که الهام گرفته از آرمان های ملت ایران در طول 32 سال گذشته است، لرزه بر اندام استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی انداخته است.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر منطقه نشان از اوج اقتدار و عظمت ایران اسلامی در جهان اسلام بوده است، ادامه داد: این تحولات آغاز راهی طولانی جهان اسلام برای رهایی همیشگی از استعمار، استکبار و استبداد آمریکا و ایادی غرب است.

نماینده مردم در خبرگان رهبری با هشدار نسبت به اینکه استکبار جهانی به دنبال سوء استفاده از تحولات منطقه است، گفت: تلاش غرب بیهوده است، چراکه جغرافیای سیاسی منطقه به نفع مردم مسلمان منطقه تغییر یافته است، در حقیقت خاورمیانه اسلامی در معنای حقیقی تحقق یافته است.

وی با تاکید بر هوشیاری مسلمانان منطقه بر حفظ انقلاب و مسیر اسلامی آن تصریح کرد: ملت های اسلامی به ویژه مردم کشورهای در حال قیام باید در راستای رسیدن به اهداف خود هوشیارانه عمل کنند تا در دام اهداف کشور های غربی گرفتار نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگرانی اصلی کشورهای غربی از دست دادن منابع نفتی در کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: نگرانی از به قدرت رسیدن دولت های اسلامی و مستقل و به خطر افتادن امنیت رژیم صهیونیستی از دیگر مشکلات غرب است.

وی حسنی مبارک و قذافی را مترسک های بی اراده غرب در منطقه نامید و خاطر نشان کرد: امروز جهان غرب جز پذیرفتن قدرت ایران و گسترش انقلاب اسلامی در جهان چاره دیگری ندارد، چراکه تمامی معادلات منطقه ای بدون حضور و نقش ایران حل نخواهد شد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیطنت دشمنان خارجی و نفاق داخلی در آستانه انتخابات مجلس اظهار داشت: نباید در این مقطع حساس کشور، با کدورت و تفرقه مانع از پیشرفت ایران اسلامی شد، چشم جهانیان به سمت ایران است، نباید مسلمانان منطقه را مایوس کرد. 

وی وحدت را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای کشور دانست و خواستار مشارکت مردم و مسؤولان برای تقویت اتحاد ملی به عنوان پشتوانه عظیم نظام اسلامی شد و گفت: ممکن است در آستانه انتخابات اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد، که البته طبیعی به نظر می رسد، اما نباید کار به لجاجت و بی منطقی کشیده شود./935/پ202/ص
ارسال نظرات