۱۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۹۵۴
عضو خبرگان رهبری:

تهدیدات غرب برای ملت ایران تازگی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه تهدیدات غرب برای ملت ایران تازگی ندارد، گفت: اراده ملت ایران برای فتح فله های سعادت و تعالی جزم شده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه‌ های نماز جمعه با تاکید بر اینکه ایران اسلامی الهام بخش حرکت عدالت خواهانه و اسلام گرایانه مسلمانان کشورهای منطقه است، اظهار داشت: اظهارات سخیف و دور از شان دیپلماسی سران فرانسه و آمریکا در تهدید ایران به خاطر فعالیت ‌های انرژی هسته‌ای و حمایت از مظلومان منطقه ای اوج خوی استبدادی و استکباری غرب را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تهدیدات غرب برای ملت ما بی‌ معناست، ادامه داد: ملت ایران زاده تهدید است و در برابر تهدیدات تکراری و مضحک غرب کوچکترین واهمه ای ندارد، چراکه به عزت و اقتدار خود واقف است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به انواع تهدیدها و تحریم های غرب علیه ایران در طول 32 سال گذشته تصریح کرد: ملت ایران در برابر برخی تحرکات دشمن در میدان مبارزه آبدیده شده ‌‌اند و در نهایت ثابت کردند که فرموده امام راحل که تاکید داشتند؛ امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، صادق است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه تحولات اخیر منطقه ای و موج بیداری اسلامی غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را تحقیر و رسوا کرد، گفت: امروز ایالات متحده و دولت بریتانیا به حدی تضعیف شده که قصد خارج شدن از منطقه استراتژیک خاورمیانه را دارد.

امام جمعه اردیبل با تاکید بر اینکه امنیت منطقه تنها با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و عراق محقق خواهد شد، افزود: با تحقیری که امروز امریکا و همدستان او می ‌پذیرند برخی تهدید آنها به طبل توخالی می‌ماند که به هیچ جا نمی ‌رسد، امروز مختصات منطقه به نفع ملت ایران تغییر یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر شناسایی و پرورش استعداهای جوانان اردبیلی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی نحوه رتبه‌ بندی مناطق در پذیرش دانشجو است ب،ه طوری که بیش از 80 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه ‌های ما را انتخاب داوطلبان استان ‌های همجوار نظیر کردستان و آذربایجان غربی تشکیل می‌دهد، در حالی که داوطلبان ما راغب به پذیرش چنین دانشگاه‌ ها در استان ‌های یاد شده نیستند.

عضو خبرگان رهبری خواستار رسیدگی سریع استاندار اردبیل نسبت به وضعیت آموزشی این استان شد و اظهار داشت: باید ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ‌های استان متناسب با رقابت‌کنندگان کنکور افزایش یابد./935/پ202/ص
ارسال نظرات