۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۹۸۹

دفاع مقدس و حجاب؛ موضوعات ویژه جشنواره مطبوعات آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی امسال دربرگیرنده آثاری در موضوعات ایثار و دفاع مقدس، حجاب و عفاف، جهاد اقتصادی و حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی است.
مطبوعات
حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال برای پنجمین بار خبرنگاران و اصحاب مطبوعات آذربایجان غربی در راستای انتخاب بهترین آثار عرصه اطلاع رسانی با هم به رقابت می پردازند.

وی گفت: با وجود این‌که هنوز اعتباری از سوی معاونت مطبوعات داخلی کشور برای برگزاری این جشنواره تخصیص نیافته است، اما امیدواریم با تامین اعتبار این جشنواره طبق روال سالهای قبل اواخر ماه جاری برگزار شود.

به گفته حجت الاسلام کریمی، 218 اثر در زمینه های سرمقاله، مقاله، یادداشت، گزارش، مصاحبه، طنز، خبرو عکس خبری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان می توانستند آثار خود را با موضوعات مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، یادآور شد: در بخش مقاله علاوه بر بخش آزاد، علاقه مندان می توانستند در بخش ویژه که شامل ایثار و دفاع مقدس، حجاب و عفاف، جهاد اقتصادی و حمایت از تولید و مصرف کالاهای ایرانی بود، شرکت کنند.

این مقام مسؤول گفت: در بخش مقاله که در دو بخش آزاد و ویژه است، از صاحبان شش اثر برتر و در سایر زمینه ها از سه اثر برتر تجلیل می شود.

وی نگارش خاطرات خبرنگاری را بخش جنبی جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان عنوان و خاطرنشان کرد: در این بخش نیز از نگارندگان سه خاطره بهتر، تجلیل به عمل می آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، تجلیل از سه سرپرستی روزنامه سراسری، سه نشریه محلی و سه نمایندگی خبرگزاری در استان را از دیگر بخش های جشنواره برشمرد.

حجت الاسلام کریمی از برپایی نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور نمایندگان خبرگزاری ها، سرپرستی روزنامه های سراسری و همچنین نشریات محلی در مجتمع نمایشگاهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برپا خواهد شد.

گفتنی است، پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی اواخر شهریور ماه امسال در ارومیه برگزار می شود./936/پ203/س
ارسال نظرات