۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۱۲۰۰۲
در ماه مبارک رمضان؛

بیش از 12 هزار مراسم دینی در بقاع متبرکه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری بیش از 12 هزار مراسم دینی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبرداد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع اعضای هیأت امناء برخی اماکن متبرکه استان گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 12 هزار جلسه مذهبی و دینی در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار که مورد استقبال عموم مردم واقع شد.

وی با بیان این که این برنامه های دینی در روزه های ماه مبارک رمضان به ویژه شب های پر فیض قدر در اماکن متبرکه استان برگزار شد، افزود: از این تعداد جلسه پنج هزار و 400 جلسه ویژه برگزاری مراسم در شب های ماه مبارک رمضان همراه با سخنرانی مبلغان بومی و اعزامی از قم در 180 بقعه متبرکه شاخص استان بوده است.

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان بیش از دو هزار و 100 محفل ترتیل خوانی و جزء خوانی بصورت روزانه و بیش از دو هزار و 700 جلسه تفسیر قرآن از سوی مفسرین قرآن استان و همچنین اعزامی از قم برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از برگزاری هزار و 500 جلسه کلاس قرآن کریم در 48 بقعه متبرکه استان با همکاری روحانیان بومی و اعزامی از قم خبر داد و بیان داشت: در این برنامه ها حضور نوجوانان و جوانان بسیار گسترده بود.

وی ادامه داد: افزون بر این 261 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان و گروه های تواشیح بین المللی، کشوری و استانی و 107 مراسم افطاردهی و اطعام‌دهی از محل اجرای نیات واقفین در ماه مبارک رمضان در سطح بقاع متبرکه استان برگزار شده است.

حجت الاسلام سهرابی همچنین از دیگر برنامه های بقاع متبرکه در ایام ماه رمضان را برگزاری نماز جماعت، اعزام 124 مبلغ به مناطق محروم استان، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و نرم افزارهای قرآنی و دینی، برگزاری مراسم لیالی قدر با حضور سخنرانان برجسته و اهداء سبد کالا به نیازمندان و مستمندان از نیات واقفین نیک اندیش اعلام کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان حضور علاقه‌مندان و عاشقان به قرآن و اهل بیت(ع) و به ویژه مردم ولایتمدار استان در برنامه های ماه رمضان به ویژه لیالی قدر را افزایش سه برابر نسبت به سال گذشته ذکر کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات