۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۱۲۰۰۸

روایت مبلغ اعزامی از ایران به مالزی

خبرگزاری رسا ـ مبلغ اعزامی تبریز به نمایشگاه قرآن مالزی گفت: مردم مالزی استقبال کم نظیری از هنرهای اسلامی و فرش قرآنی بافته شده در تبریز داشتند.
فرش قرآني تبريز
حجت الاسلام سیدجلال شربیانی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز که به نمایندگی این مرکز آموزش عالی برای حضور در نمایشگاه قرآن مالزی به این کشور سفر کرده بود، به تشریح فعالیت های غرفه دانشگاه هنر اسلامی و استقبال مردم مالزی از هنرهای ایرانی اسلامی پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه با نمایش فرش قرآنی نفیس که نهم اسفند سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری رونمایی شد، هنر ایرانی اسلامی را به مردم کشورهای جنوب شرق آسیا نشان داد.

حجت الاسلام شربیانی ادامه داد: هدف مهم و اصلی از نمایش فرش قرآنی نفیس این بود که نشان داده شود، شیعیان نیز پیرو آیات همان قرآنی هستند که مردم مسلمان جهان آن را می شناسند، همان طور که شیخ احمد الطیب شیخ الازهر مصر بدان تاکید دارد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان اینکه این فرش نفیس بازتاب رسانه ای وسیعی در شبکه های خبری مالزی داشته است، گفت: این اثر نفیس همزمان با ماه مبارک رمضان، طی روزهای 11 تا 21 آگوست 2011 میلادی در نمایشگاه علوم قرآنی مالزی به نمایش درآمد.

وی با اشاره به ویژگی های فرش قرآنی تبریز تصریح کرد: در این اثر هنری بسیار ارزنده، تمام 30 جزء قرآن در 76 ورق به صورت دو رو با 62 میلیون گره، بافته شده است.

حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه ابعاد این فرش 45 در 75 سانتی متر است، افزود: هنرمندان تبریزی 6 سال زیر نظر دانشکده فرش دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز وقت صرف کردند تا چنین اثر هنری ماندگاری را خلق کنند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم مسلمان کشورهای اسلامی دوستدار ملت انقلابی و متدین ایران هستند، خاطر نشان کرد: توطئه های امروز وهابیت تفرقه میان شیعه و سنی برای بهره برداری های رسانه ای غرب است.

وی با تاکید بر حفظ هوشیاری و بصیرت ملت ایران در مقابله با ترفندهای رسانه ای غرب اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند؛ حفظ وحدت و نظام از اوجب واجبات است و نباید اجازه داد عده ای منفعت طلب خون هزاران شهید انقلاب اسلامی را پایمال کنند./935/ب901/گ
ارسال نظرات