۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۱۱۲۰۲۷
خطیب جمعه هفوف عربستان:

حکام عربی دیگر در انتظار سرنگونی هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه هفوف عربستان تاکید کرد که حکام عربی دیگری در انتظار سرنگونی هستند.
حکام عربی دیگر در انتظار سرنگونی هستند
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسن عبدالهادی بوخمسین، خطیب جمعه هفوف عربستان، روز گذشته در مسجد امام محمدباقر(ع) این شهر از ادامه بازداشت شیخ توفیق العامر به شدت انتقاد کرد و گفت: بازداشت خطیب جمعه الاحساء اوضاع را در عربستان بحرانی کرده و تنش ها را به کشور بازگردانده است. مقامات باید هرچه سریعتر شیخ العامر را آزاد کنند تا اوضاع بیش از این بحرانی نشود.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است بهار عربی به عربستان نیز سرایت کند افزود: تلاش های فراوان علما و شخصیت های برجسته و قول و قرارهایی که مسوولان جهت تحقق مطالب به حق ملت داده اند تا حدودی از تنش در کشور کاست، اما بازداشت شیخ توفیق العامر بار دیگر جامعه را به سوی التهاب کشاند و زمینه ساز بحرانی شدن اوضاع داخلی عربستان در آینده خواهد شد.

شیخ بوخمسین تصریح کرد: احساس ظلم شدید و افزایش زندانیان سیاسی که برخی از آنان بیش از دو دهه است که در زندان بسر می برند سبب تنش داخلی شده است و اگر شخصیت های برجسته کشور بار دیگر بخواهند وارد عمل شوند ممکن است اعتبار سخنان آنان به دلیل عدم تحقق وعده های مسوولان از بین برود.

خطیب جمعه هفوف با اشاره به سرنگونی قذافی اظهار داشت: شادی و خرسندی جهان عرب را فراگرفته است و رهایی از دیکتاتور و ظلم و ستم، عید فطر خاطره انگیزی را برای آنان ترسیم کرد.

وی از سرنوشت سیاه حکام برخی دیگر از کشورهای عربی خبر داد و تاکید کرد: ملت های عربی دیگری نیز هم اکنون در کشتار، فاجعه و سرکوب بسر می برند و منتظرند تا حکام خود را به سرنوشت سایر دیکتاتورها مبتلا سازند.

شیخ حسن بوخمسین نسبت به پیروزی همه ملت های عربی ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: امیدوارم پیروزی و موفقیت ملت های عربی با سرعت شکل گیرد تا ظلم و ستمی که سال ها در این کشورها وجود داشت برای همیشه از بین بروند./980/ب902/گ
ارسال نظرات