۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۲۰۴۷
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه:

پرهیز از برخورد گزینشی نسبت به سخنان رهبر معظم انقلاب ضروری است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نباید سخنان رهبری به صورت گزینشی و یا با توجیه و تفسیر به رأی بازگو شود، امروز نیازمند تعادل و دوری از افراط و تفریط در عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب هستیم.
حجت‌الاسلام علي محمدي، سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه کشور،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان که با حضور مدیران و مسؤولان همراه بود، اظهار داشت: ولایت فقیه امتداد خط انبیا و ائمه اطهار است که در دوران غیبت وظیفه هدایت مسلمین را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر قدرشناسی از نعمت ولایت خاطر‌نشان کرد: امروز مهم‌ترین دغدغه کشورهای اسلامی منطقه عدم بهره مندی از رهبری واحد است، در واقع تفاوت ماهوی نظام اسلامی ایران با دیگر کشورها اقتدا به ولایت فقیه است، چنان که در 32 سال گذشته ثمره ولایت مداری را چشیده ایم.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تجربه نشان داده هر گاه به امر امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب توجه، تسلیم و عمل کرده‌ایم، موفق و سربلند بودیم و هر کجا عامل به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب نبودیم، با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده ایم.

وی با تاکید بر توجه جامع به منویات رهبر معظم انقلاب گفت: نباید سخنان رهبری به صورت گزینشی و یا با توجیه و تفسیر به رأی بازگو شود، امروز نیازمند تعادل و دوری از افراط و تفریط در عمل به مطالبات رهبری هستیم، در حقیقت از منویات ایشان نباید تندروی کرد و یا عقب ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سازمان اوقاف و امور خیریه سه مأموریت اصلی بر عهده دارد، اظهار داشت: احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف، تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و همچنین توجه به فعالیت‌های قرآنی در سه حوزه جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی و جهاد عمرانی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری سازمان است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با تشریح برکات حاصل از موقوفات تصریح کرد: اگر برنامه‌های مناسب فرهنگی و دینی در بقاع متبرکه، امامزادگان و مساجد داشته باشیم، به یقین با استقبال عموم مردم رو به رو خواهیم بود، در غیر این‌صورت کوتاهی کرده ایم.

وی در ادامه با بیان این‌که روحانیت تا حدودی‌ در تبیین و ترویج فرهنگ وقف در جامعه مقصر است، افزود: در استان آذربایجان شرقی توجه کافی به امامزادگان و بقاع متبرکه صورت نگرفته، اگر خواستار مقابله جدی با جنگ نرم دشمنان هستیم باید عامل به قرآن و عترت باشیم.

حجت الاسلام محمدی همچنین با اشاره به برخی اقدامات این سازمان در مقابله با خرافات و خرافه گری ها در مناطق مختلف کشور اظهار داشت: تعدادی از بقاع که با عنوان امامزاده در میان مردم شهرت یافته بودند، اما در واقع این چنین نبوده، تخریب شده اند و در منطقه ای از کشور مردم متوسل به درختانی کهنسال بودند که با همکاری مسؤولان استانی از بیخ بریده شدند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که در ایام نوروز سال جاری امامزاده های کشور میزبان 45 میلیون زائر بودند، گفت: این آمار در طول سال به بیش از 100 میلیون زائر می رسد که نشان از ظرفیت بالای فرهنگی این اماکن متبرکه دارد.

وی در پایان با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام نوبری، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی را به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه این استان معرفی کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات