۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۱۰۱
مفتی صور و جبل عامل لبنان:

امام موسی صدر با پایه گذاری مقاومت رویارویی با زیاده خواهی های صهیونیستی را آغاز کرد

خبرگزاری رسا ـ جنبش امل و مهاجران لبنانی آلمان روز گذشته، مراسم بزرگداشت یادبود ربوده شدن امام موسی صدر را در آلمان برگزار کردند.
بزرگداشت امام موسي صدر در آلمان امام موسي صدر
مراسم يادبود ربوده شدن امام موسي صدر در آلمان
به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش امل و مهاجران لبنانی آلمان، روز گذشته، مراسم بزرگداشت یادبود ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش را با حضور وسیم ابراهیم، نماینده سفارت لبنان در آلمان و هیات اعزامی مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به ریاست شیخ حسن عبدالله، مفتی صور و جبل عامل لبنان و برخی دیگر از شخصیت های برجسته لبنانی در سالن همایش های شهر هانوفر آلمان برگزار کردند.

شیخ حسن عبدالله در این مراسم با اشاره به تلاش های امام موسی صدر برای همسو سازی نیروهای لبنانی برای رویارویی با زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی و بسیج کردن ملت لبنان و مجهز ساختن ارتش این کشور و پایه گذاری مقاومت، گفت: حمله علیه ارتش لبنان یکی از ابعاد هجوم علیه لبنان و تضعیف آن است و همگی باید این تلاش های ناکام را محکوم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امام موسی صدر در جست و جوی کشوری بود که همه شهروندانش حقوق و وظایف یکسانی دارند و با ارتش، ملت و مقاومتش قدرتمند و بازدارنده است، افزود: ما در مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و جنبش امل پایبند تمامی اصولی هستیم که امام موسی صدر بنیان نهاد و همچنان از آموزه های ایشان پیرامون زبان گفت و گو و همزیستی مسالمت آمیز و انسانیت و پاسداری از میهن و هم میهنان خود، درس می گیریم.

مفتی صور و جبل عامل لبنان با خاطرنشان ساختن تلاش امام موسی صدر برای حمایت از جنوب لبنان و صدور قطعنامه 425 که نه رژیم صهیونیستی بلکه مقاومت با پشتوانه سلاح خود توانست آن را به اجرا برساند و رژیم اشغالگر را به آن ملتزم سازد، گفت: برخی از بی خبران در میهن خواستار خلع سلاح اهل مقاومت هستند و با این کار خود در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی گام برمی دارند در حالی که امروز، ما با مشکلات اجرای قعطنامه 1701 روبرو هستیم که ارتش و ملت و مقاومت لبنان به آن عمل می کنند و صهیونیست ها هر روز آن را نقض می کنند و هر روز شاهد تجاوزگری جدیدی علیه لبنان هستیم.

وی در پایان قضیه امام موسی صدر را قضیه همه لبنانی ها و آزادگان جهان دانست و تاکید کرد که معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی به جزای خود خواهد رسید.

یادآور می شد که هیات اعزامی مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به ریاست شیخ حسن عبدالله، مفتی صور و جبل عامل، روز گذشته برای حضور در مراسم سالروز ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین که روز گذشته در هانوفر آلمان برگزار شد به این کشور سفر کرده اند.

گفتنی است که امام موسی صدر در سوم شهریور ماه سال 1357 و در آخرین مرحله از سفر دوره ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز نهم شهریور ماه ربوده شد. دستگاه های قضایی دولت های لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم را رسما تکذیب کردند. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش به دست آمده، تماما گواه آن است که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نکرده است./981/ب902/گ
ارسال نظرات