۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۲۱۲۳
خطیب جمعه قطیف عربستان:

علمای تکفیری در خون مسلمانان شریک هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان تاکید کرد که علمای تکفیری با فتواهای خود در جاری شدن خون مسلمانان شریک هستند.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان در مسجد امام رضا (ع) این شهر، انفجارهای تروریستی در برخی از کشورهای اسلامی را به شدت محکوم کرد و گفت: هدف قرار دادن بی گناهان و کشتار مسلمانان در مساجد و بازارها خصوصا در ایام عید سعید فطر زشت و شرم آور است.

وی افزود: این اقدامات تروریستی به علت اختلالات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی امت اسلامی است. اسلام آمده است تا مردم مورد احترام قرار گیرند، زندگی را مقدس می داند، به خون مردم احترام می گذارد، نسبت به تجاوز به حرمت ها هشدار می دهد و با فعالیت های تروریستی به شدت مخالف است.

حجت الاسلام صفار تروریست ها را دور از اسلام خواند و تصریح کرد: چگونه انسان مدعی اسلام می شود و ادعا می کند که می خواهد اسلام را یاری کند، ولی خود را در میان نمازگزاران در مسجد منفجر می سازد. این کدام اسلام و کدام دین است که بی گناهان و نمازگزاران را مورد هدف قرار می دهد.

خطیب جمعه قطیف اظهار داشت: گروه های تروریستی به جای اینکه دشمنان را هدف می گیرند به کشتار مردم می پردازند و جرات تجاوز به شهروندان را بیش از آنکه بتوانند علیه دشمنان اقدامی کنند پیدا می کنند.

وی تاکید کرد: آمار قربانیان جنایت های تروریستی در عراق که به بیش از صد هزار نفر رسیده است با کشته های اشغالگران که 4 هزار تن است این ادعا را ثابت می کند.

شیخ حسن صفار فتواهای تکفیری برخی از علما را به شدت محکوم کرد و بیان داشت: برخی از علما با فتواهای دینی که صادر می کنند خشونت را گسترش داده و مردم را به دشمنی با یکدیگر سوق می دهند، این افراد در خون هایی که به دلیل اقدامات انتحاری تروریست ها جاری می شوند شریک هستند.

خطیب جمعه قطیف ادامه داد: علمایی که فتواهای تکفیری صادر می کنند و تروریست ها را به کشتار مردم فرامی خوانند به دلیل خون هایی که ریخته شده است در پیشگاه پروردگار مورد محاسبه قرار می گیرند.

وی با اشاره به تاریخ امت اسلامی گفت: تاریخ امت اسلامی و واقعیت های معاصر سرشار از جریان هایی است که به خونریزی تاکید دارد و به گونه ای پیش رفت که نزدیک بود حرمت خون را نادیده گرفته و ارزش خون و زندگی مردم بی ارزش شود.

حجت الاسلام صفار درباره جنایت های دیکتاتورها در کشورهای اسلامی تصریح کرد: برخی از حکام معاصر همچنان به ریختن خون هزاران تن از شهروندان می پردازند تا مصالح و قدرت آنها پایدار بماند./980/ب902/گ
ارسال نظرات