۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۲۱۴۶

کتابخانه مصلای اعظم تبریز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز از افتتاح کتابخانه مصلای اعظم تبریز در آینده نزدیک خبر داد.
كتابخانه
حجت الاسلام موسی محمدی، مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه های عمومی استان در آینده نزدیک در مصلای اعظم تبریز افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این کتابخانه با الهام از طرح کتابخانه ملی تهران طراحی شده و ظرفیت پذیرش همزمان هزار نفر از خواهران و برادران علاقه مند به تحقیق و پژوهش را خواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه کتابخانه مصلای تبریز در فضایی بالغ بر 2 هزار مترمربع در زیرزمین این بنای بزرگ اسلامی راه اندازی می شود، گفت: بخش تحقیقات رایانه ای، قرائتخانه، اینترنت پرسرعت و ... از دیگر امکانات این کتابخانه بزرگ خواهد بود.

مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به پیگیری مستمر و جدی آیت الله مجتهدشبستری در راه اندازی این کتابخانه گفت: امید است تا پایان تابستان سالجاری کتابخانه مصلای اعظم تبریز فراخوان پذیرش عضو داشهت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل پروژه مصلای اعظم تبریز اظهار داشت: احداث این مصلا در جوار ارک علیشاه تبریز و در فضایی بالغ بر شش هکتار از اوایل دهه 80 آغاز شده ‌که فاز نخست مجموعه 45 هزار متر مربع مساحت دارد، البته فضای مجموعه فرهنگی دینی مصلای اعظم تبریز با تکمیل فاز دوم به 75 هزار متر مربع افزایش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر این‌که مصلای اعظم تبریز به عنوان بزرگ‌ترین مصلای شمال غرب و یکی از سه مصلای بزرگ کشور مطرح است، گفت: مجموعه بزرگ مصلای تبریز دارای دو طبقه برای اقامه نماز، طبقه اول زیرزمین ویژه بخش اداری و طبقه دوم زیرزمین اختصاص به تأسیسات و امکانات رفاهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: مصلای بزرگ تبریز از لحاظ روشنایی، سیستم‌های صوتی و تصویری، استفاده از هنرهای اسلامی در آرایش و تجهیز داخلی و حتی فرش‌های پهن شده به گونه‌ای طراحی شده که نمازگزاران در آن احساس آرامش روحی و روانی کنند.

مدیر عامل بنیاد خیریه مصلای امام خمینی(ره) تبریز در ادامه تصریح کرد: با تکمیل‌های فازهای نهایی مصلای اعظم تبریز، این مجموعه ظرفیت پذیرش بیش از 65 هزار نمازگزار را خواهد داشت./935/پ203/س
ارسال نظرات