۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۲۱۶۷
حزب الله لبنان:

دفاع بی شرمانه سازمان ملل از حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی تعجب آور نیست

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان با صدور بیانیه هایی جداگانه، گزارش سازمان ملل متحد درباره کاروان آزادی را محکوم کرد و سخنان وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص سوریه را نشانگر ماهیت واقعی مواضع آمریکا دانست.
حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان با صدور بیانیه هایی جداگانه، گزارش سازمان ملل متحد درباره کاروان آزادی را محکوم کرد و سخنان وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص سوریه را نشانگر ماهیت واقعی مواضع آمریکا دانست.

این بیانیه با اشاره به اظهارات جفری فیلتمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه پیرامون سوریه، گفت: سخنان آمریکایی اخیر که بر زبان فیلتمن جاری شده است، تاکیدی است بر ماهیت واقعی مواضع آمریکا.

حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه موضع آمریکا ارتباطی با هیچ یک از آزادی، اصلاحات یا منافع مردم سوریه ندارد، افزود: آنچه آمریکا در نظر می گیرد مواضع سوریه در خصوص فلسطین و جنبش های مقاومت و آزادیبخش در منطقه است.

این بیانیه این سخنان بی شرمانه آمریکایی را فرصت مناسبی برای مردم و رهبران سوریه برای پشتیبانی از موضع ملی و قومی سوریه دانست و تاکید کرد: مواضع ملی سوریه همواره در راستای دفاع از قضایای سرنوشت ساز این کشور بوده است.

از سوی دیگر، حزب الله لبنان با انتقاد از گزارش سازمان ملل متحد پیرامون حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی که منجر به شهادت نه تن از سرنشینان ترک این کشتی شد و موضع گیری شرم آور این سازمان در خصوص محاصره نوار غزه، گفت: چیز جدیدی در این گزارش نبود و دفاع بی شرمانه و موجه سازی محاصره نوار غزه در این گزارش تعجب آور نبود.

این بیانیه با اشاره به اینکه هیچ گاه در گذشته سازمان ملل متحد، جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم نکرده است، افزود: سازمان بین الملل هرگز پیگیر هیچ یک از قطعنامه های خود علیه رژیم صهیونیستی نبوده است که این امر برای هزارمین بار نشان می دهد که این سازمان ها از رژیم اشغالگر قدس جانبداری می کنند و در فکر بازپس گیری حقوق از دست رفته دولت ها و ملت ها نیستند.

حزب الله لبنان در پایان این گزارش را به شدت محکوم کرد و گفت: دولت ها باید بدانند که منافعشان در اقدام شخصی برای حل مشکلاتشان است و اینکه دست به دامان سازمان ها و نهادهای بین المللی نشوند؛ چرا که این سازمان ها به جایگاهی همیشگی برای دفاع از رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند و جز او و منافعش در سرتاسر منطقه چیزی نمی بینند./981/ب902/گ
ارسال نظرات