۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۱۲۲۰۵
عضو خبرگان رهبری:

وهابیت ابزار استکبار جهانی در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: فرقه ضاله وهابیت به عنوان ابزار انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی منافع استکبار جهانی را در منطقه پیگیری می کند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع صورت گرفت، اظهار داشت: نگاهی به تاریخ شکل‌گیری فرقه ضاله وهابیت نشان می‌دهد که محمد بن عبدالوهاب احیاگر افکار ابن تیمیه در دهه‌های گذشته توانست با حمایت حکومت وقت به قدرت برسد و افکار شوم خود را گسترش دهد.

وی با بیان این‌که جریان انحرافی وهابیت همواره یکی از آفت‌ها و آسیب‌های حوزه دین بوده است، گفت: این جریان در طول تاریخ، مصائب و مشکلات فراوانی را برای دینداران و جوامع دینی به وجود آورده، که همه در جهت تفرقه میان مسلمین و تحکیم مواضع دشمنان در منطقه بوده است.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که فعالیت‌های تند و افراطی وهابیت به ضرر جهان اسلام است، خاطر‌نشان کرد: فرقه ضاله وهابیت به عنوان ابزار انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی منافع استکبار جهانی را در منطقه پیگیری می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی با اشاره به برخی افکار و اعتقادات شوم و در عین حال مضحک وهابیان اظهار داشت: پیروان مذهب ساختگی و انحرافی وهابیت، مبانی اعتقادی مسلمانان از جمله توسل، شفاعت، سوگواری و بنای قبور ائمه معصومین‌(ع) را شرک تلقی کرده و انجام این قبیل اعمال را از منکرات می‌دانند.

وی در پاسخ به شبهات وهابیت در خصوص این مسأله ادامه داد: توسل به ائمه اطهار‌(ع) و درخواست شفاعت از آنان برگرفته از کتاب و سنت است و خداوند در قرآن کریم مؤمنان را به جست‌وجوی وسیله تقرب برای دست یابی به تقوا فراخوانده است.

عضو خبرگان رهبری یکی دیگر از ویژگی‌های ضد انسانی این فرقه را تأکید بر اقدامات بی‌پایه و اساس به ویژه در ظهور و بروز اندیشه خودخواهانه در بیان حکمت و معارف دین اعلام کرد و ادامه داد: تفسیری که امروز وهابیت و گروه‌های منحرف از احکام اسلامی می‌کنند، تفسیر به رأی و مبتنی بر هوا و هوس است در حالی که احکام الهی را پیامبر مکرم، ائمه معصومین و در زمان ظهور نیز رهبری صالح تفسیر و تبیین کردند.

وی در ادامه مقابله با هجمه عظیم شبهات فرقه وهابیت را رسالت تک تک روحانیان و مبلغان دین دانست و تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه نیز به نوبه خود باید تلاش کنند تا با شناخت هر چه بیشتر ماهیت ضد انسانی این جریان مخرب، زمینه های موفقیت آن را از بین برده و اجازه تزلزل و فروپاشی ثبات و آرامش نسبی موجود در ساحت دینی جامعه خود را به آنان ندهند./935/ت302/س
ارسال نظرات