۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۱۲۲۱۲

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ معرفی دبیر دومین جشنواره کتاب سال تبریز و همایش «نسیم کوثر» در سرعین از مهم ترین اخبار کوتاه شمال غرب کشور است.
چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، طی حکمی از سوی مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، جمشید علیزاده به عنوان دبیر علمی دومین جشنواره کتاب سال تبریز منصوب شد.

جمشید علیزاده، شاعر، نویسنده و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی تاکنون فعالیت های کم نظیر و پرشماری در حوزه زبان و ادب فارسی انجام داده است که از این میان می توان به کتاب "به همین سادگی و زیبایی" که پژوهشی در شعر و زبان شهریار است اشاره کرد.

همچنین کتاب ساغری در میان سنگستان نیز از دیگر آثار وی است که در سالهای گذشته توجه مخاطبان را به سوی خود جلب کرد و با استقبال گسترده از سوی آنان روبرو شد.

گفتگو با شهریار ، اندیشه خاقانی ، گزیده و شرح اشعار خاقان ، موج روشنایی‌ها، با پیر پس از قبیله‌مانده و رگبار بر شیشه‌های الوان از جمله آثار وی است که هر یک به تنهایی از ابتکارات ادبی در حوزه زبان و ادبیات فارسی است که تاکنون به بازار نشر عرضه شده اند.

برگزاری 320 کرسی تلاوت قرآن در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی آذربایجان‌غربی گفت: طی ماه رمضان 320 کرسی تلاوت قرآن به همت این اتحادیه و با همت مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی برگزار شد.

معصومه وجدانی افزود: از این تعداد کرسی 145 در ارومیه و بقیه در شهرستان‌های ماکو، میاندوآب، سلماس، نقده، خوی، شاهیندژ ، چالدران، سردشت، بوکان، مهاباد، محمدیار، تکاب و روستاهای این شهرستان‌ها برگزار شد.

وی یادآور شد: ترجمه و مفاهیم آیات تلاوت شده به همراه تفسیر و شان نزول آنان از مباحث تأکید شده در این کرسی‌ها بود.

مؤسسه علوم قرآنی «یس» ارومیه، مؤسسه «بیت‌الحدیث»، مؤسسه «پیروان آل‌یاسین»، مؤسسه «خیر‌النسا»، مؤسسه «اطهر»، مؤسسه «حافظان نور»، مؤسسه «نور هدایت»، مؤسسه «وارث امین»، مؤسسه «ضحی»، خانه قرآن روستایی «بچه جیک»، خانه قرآن روستایی «نصر »و خانه قرآن روستایی «الزهرا» قرابقلو از جمله مؤسسات برگزارکننده کرسی تلاوت در استان بودند.

همایش «نسیم کوثر» در سرعین برگزار شد

حجت‌الاسلام محمود اصغری، امام جمعه شهرستان سرعین در این مراسم که با هدف تجلیل از بانوان فعال در عرصه‌های دینی برگزار شد، گفت: رمز ماندگاری شهید رجائی مقلد امام راحل بودن و حرکت برای خدا بود، که حرکت برای خدا برکت دارد و کوثر گونه است.

وی افزود: معنی کوثر خیر کثیر است، فقط برای خدا حرکت کنید تا کارتان برکت داشته باشد، امام این انقلاب را برای خدا شروع کرد و نظرش فقط الله بود کوثر و همیشگی شد.

حجت اسلام اصغری به مقایسه جایگاه و منزلت زنان در مکتب اسلام و سایر مکاتب بشری پرداخت و عنوان کرد: ملاک اسلام به ارزش مرد و زن فقط تقوا است و هرکس خانم یا آقا باتقواتر باشد ارزش بیشتری در نزد پروردگار متعال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام اصغری با اشاره به اینکه انسان اگر زندگی‌اش را قرآنی کند حیات راحتی خواهد داشت، گفت: بروید زندگی قرآنی داشته و فرزندان خود را صحیح تربیت کنید، اگر آقا و خانم زندگی را از منظر قرآن نگاه کنند هیچ اختلافی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: اسلام به رعایت عفاف و حجاب و حفظ عفت توصیه کرده و اختلاط زن و مرد و دختر و پسر را حرام کرده و قلب‌های مریض است که فرزندان مردم را به اختلاط دعوت می‌کنند.

اختتامیه طرح «با قرآن در رمضان» در عنبران برگزار شد

مدیر موسسه قرآنی بنت الهدی عنبران نمین از برگزاری مراسم اختتامیه جلسات جزء خوانی قرآن در مسجد محمد رسول الله (ص) عنبران نمین خبر داد.

رویا شاهی گفت: طرح با قرآن در رمضان با محوریت تبیین مفاهیم و معانی آیات قرآن با حضور قاریان برجسته شهرستانی در طول ماه مبارک رمضان در عنبران برگزار شد.

وی گفت: در مراسم اختتامیه این طرح که با شرکت جمع کثیری از بانوان برگزار شد، دعای ختم قرآن بصورت دسته جمعی قرائت شد و تعداد 250 قرآن تلاوت شده در ماه رمضان برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام عصر(عج)، سربلندی مسلمین و نثار روح ائمه معصومین (ع) و اموات ختم شد./935/د102/س

ارسال نظرات