۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۱۲۲۳۸
نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

تعصب آفت امروز جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قبلان علما را به تقویت همکاری میان مراکز اسلامی برای حفظ امت اسلام در بوته آزمایش وحدت اسلامی فراخواند و تعصب را آفتی نفرت انگیز خواند.
شيخ عبدالامير قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در دیدار با شیخ عبدالناصر جبری، دبیرکل جنبش امت لبنان به بحث و گفت و گو پیرامون قضایا و تحولات جهان اسلام پرداختند.

آیت الله قبلان با تاکید بر ضرورت تلاش گسترده تر علما و شخصیت های مذهبی در تحکیم روابط و تقویت همکاری میان مراکز اسلامی، علمای اسلامی را به عمل به وظایف و مسؤولیت های خود برای ایجاد نزدیکی میان مذاهب مختلف اسلامی فراخواند تا امت اسلام با همبستگی مسلمانان در امان بماند و از بوته آزمایش وحدت اسلامی سربلند بیرون آید.

وی همچنین در دیدار با گروه از مفتیان و ائمه جماعت مناطق مختلف لبنان، گفتمان دینی میانه رو را ضرورت و نیازی جایگزین ناپذیر برای فراگیر ساختن فرهنگ تسامح و گفت و گو دانست که جهان اسلامی و عربی در رویارویی با آفت تعصب و تنگ نظری نیازمند آن است و افزود: تعصب آفت نفرت انگیزی است که با گشودگی و همبستگی و همدلی ما در سایه نیکی و تقوا می توان از آن رهایی یافت./981/ب903/گ
ارسال نظرات