۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۱۲۲۶۶

نمایشگاه فرهنگی جنگ نرم در تبریز گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید نمایشگاه فرهنگی جنگ نرم در دانشگاه تبریز گشایش یافت.
نمايشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه های تبریز، نمایشگاه فرهنگی مذهبی با عنوان جنگ نرم در دانشگاه تبریز گشایش یافت.

این نمایشگاه با هدف ارائه کتب فرهنگی و مذهبی و همچنین نشریات الکترونیکی و نرم افزارهای فرهنگی از تولیدات گروه سایبری طلوع نهاد مقام معظم رهبری در موزه شهدای دانشگاه تبریز برپا شده است.

حجت الاسلام اصغر نقدی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در حاشیه آغاز طرح ضیافت اندیشه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری این طرح در راستای معرفت افزایی اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه های استان برگزار می شود.

وی برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی، فرهنگی و عقیدتی را از برنامه های جنبی طرح دانست و ادامه داد: هفت پایگاه برای اجرای طرح ضیافت اندیشه در استان آذربایجان شرقی تشکیل شده که به صورت جداگانه برنامه های خود را اجرا می کنند.

حجت الاسلام نقدی در ادامه به بررسی سیر تحول دانشگاه ها در طول تاریخ در جهان پرداخت و گفت: مدل های مختلفی از دانشگاه ها بر اساس پاردایم های اندیشه ای متفاوت در سده های گذشته شکل گرفته که در آن هدف از تاسیس دانشگاه ها به اشکال گوناگونی تعریف شده است.

وی افزود: همچنان که تمدن ها دارای اضمحلال می باشند شکل مدل های دانشگاه ها نیز از این امر مستثنی نبوده اند، اگر تاسیس دانشگاه تهران را از سال 1313 به عنوان مبنای آغاز فعالیت دانشگاه ها در نظر بگیریم، نشان می دهد دانشگاه تهران 200 سال بعد از به وجود آمدن مبنای اندیشه ای که هدف آن فعالیت دانشگاه ها برای تربیت نیروی صنعتی بود برای جامعه نوپای ایران مدنظر قرار گرفته و در آن تلاش می شود الگوهای غربی در کشور تبلیغ شود.

حجت الاسلام نقدی با اشاره به اینکه پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش شد، دانشگاه های بر اساس مبنای اندیشه ای اسلام فعالیت کنند، تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی را از جمله این تلاش ها در سال های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی گفت: با وجود همه این تلاش ها هنوز با موضوع اسلامی شدن دانشگاه ها فاصله زیادی داریم و به نظر می رسد دانشگاه های ما هنوز از مدل های اندیشه ای مختلف بهره مند هستند و باید با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری و ضرورت تحول بنیادین در این زمینه، حرکت های موثرتری را شکل دهیم./935/پ203/س
ارسال نظرات