۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۲۸۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

رعایت مفاد وقف نامه ها و مقاومت در برابر سوداگری ها امری ضروری است

خبرگاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: رعایت مفاد وقف نامه، مقاومت و استقامت در برابر ظلم، سوداگری و همه آسیب های احتمالی که در گذشته و حال و آینده وجود داشته است امری ضروری است.
حجت‌الاسلام حجت گنابادي نژاد مدير كل اوقاف خراسان رضوي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوین در جلسه معرفی سرپرست جدید اداره اوقاف ناحیه دو مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت: در روی کره زمین کارها و اشتغال های زیادی وجود دارد که بعضی از انسان ها توفیق پیدا می کنند تا در خدمت سرمایه اهل بیت(ع) قرار بگیرند و این توفیق مستلزم انجام وظایفی است.

وی گفت: با نگاه به افق آینده این مسؤولیت ها عرصه های گسترده تر و وسیع تری را پیدا کرده و الزام به سازمان دهی و تجدید قوای بیش از گذشته را برای انجام این ماموریت ها را اقتضا می کند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: حق شناسی نسبت به واقفان و خیراندیشیانی که بزرگترین توفیق را پیدا کرده اند که در ملکوتی ترین لحظه زندگی خود یک تصمیم بنیادین، تاثیرگذار و ماندگاری را اتخاذ کنند که موقوفه ای را ایجاد وثبت کنند و همچنین کسانی که مخلصانه براساس موازین شرعی تلاش کردند تا این موقوفات تا امروز باقی بماند،الزامی است. 

وی با اشاره به موقوفه گوهرشاد تصریح کرد: واقف موقوفه گوهرشاد آغا زن پاکدامنی بوده است که توفیق پیدا کرد تا مسجدی را در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) پایه گذاری کند و موقوفات دیگری را نیز ایجاد کند.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه خراسان رضوی افزود: به طور یقین آنچه که امروز از موقوفه گوهرشاد باقی مانده است در خور شان این موقوفه نیست اما همین مقدار نیز که مانده است مرهون تلاش های مخلصانه ای است که انجام شده است و گزارش و کارنامه گذشته آینه ای برای آینده است.

وی با بیان اینکه این تقسیم بندی که در گذشته وجود داشته تنها از آن گذشته نیست، ادامه داد: رعایت مفاد وقف نامه، مقاومت و استقامت در برابر ظلم، سوداگری و همه آسیب های احتمالی که در گذشته و حال و آینده وجود داشته است امری ضروری است.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه خراسان رضوی تاکید کرد: اگر بتوانیم در مقابل این آسیب ها ایستادگی کنیم جزء خادمینی سرافرازی خواهیم بود که در گذشته وجود داشته، اما اگر به این موقوفات دست درازی کرده و یا جرات شهامت و ایستادگی در مقابل سواستفاده گران را نداشته باشیم ملحق به کسانی خواهیم شد که در گذشته تاریخی موقوفه و موقوفات شرمنده و روسیاه شده اند. 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ مجاهدات فراوانی برای ماندگاری موقوفات و برکات حاصل از آن صورت گرفته است، اضافه کرد: جهاد عرصه وسیع و گسترده ای است که انسان تا باقی است و زندگی می کند در حال جهاد است و اگر کسی جهاد مخلصانه ای داشته باشد خداوند خودش راه را باز می کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم مسعود صباغیان به عنوان سرپرست جدید اوقاف ناحیه 2 مشهد معرفی شد. /930/د102/ص
ارسال نظرات