۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۲۲۸۹
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف:

شعار ولایت مداری دادن بدون عمل به رهنمودهای رهبری سودی ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با تأکید براینکه ولایت مداری باید در همه شئون زندگی انسان نمود داشته باشد گفت: آنان که با ولایت، گزینشی برخورد می کنند به فرموده قرآن کریم، دچار خزی در دنیا و شدیدترین عذاب ها در آخرت می شوند.
حجت‌الاسلام علي محمدي، سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه کشور،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام علی محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، روز گذشته در مراسم اختتامیه هفتمین دوره آموزشی توجیهی مسؤولان فرهنگی ادارات کل اوقاف کشور در مشهد به تشریح ملاک های ولایت مداری پرداخت و گفت: آنان که با ولایت، گزینشی برخورد می کنند عملشان باطل بوده و به فرموده قرآن کریم، دچار خزی در دنیا و شدیدترین عذاب ها در آخرت می شوند.

ولایت مداری باید در همه شئون زندگی انسان نمود داشته باشد

وی با اشاره به این سخن حضرت علی(ع) که می فرمایند «مراقب باشید سمت و سوی شما مطابق جهت گیری اهل بیت پیامبر(ص) باشد و راه و اثر آنان را تبعیت کنید زیرا در این صورت هرگز از صراط مستقیم خارج نمی شوید و در راه ضلالت قرار نمی گیرید»، افزود: هر جا ائمه اطهار(ع) ایستادند باید ایستاد و هر جا قیام کردند باید قیام کرد چرا که جلو افتادن از ایشان سبب گمراهی و عقب ماندن موجب هلاکت است ازاین رو در همه امور باید به انان تمسک جست.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه ولایت مداری باید در همه شئون زندگی انسان نمود داشته باشد اظهار داشت: امام باقر(ع) می فرمایند اگر کسی در تمام امور از ولایت تبعیت نکند هیچ یک از اعمالش پذیرفته نیست؛ در زمان غیبت که به معصومین(ع) به طور مستقیم دسترسی نداریم، در همه مسائل کاری، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، فردی، اجتماعی و اعتقادی باید به جهت گیری نایب امام یعنی ولی فقیه که مجتهدی جامع الشرایط و زمامدار مسلمین و نظام اسلامی است، توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در نخستین گروه میهمانان خود در ماه رمضان که قاریان و حافظان قران بودند، فرمودند باید 10 تا پانزده میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، ادامه داد: باید خداوند را به خاطر داشتن رهبری که تا این حد به قرآن توجه و نسبت به اعتلای فرهنگ آن همت والا دارد شاکر باشیم.

شعار ولایت مداری دادن بدون عمل به رهنمودهای رهبری سودی ندارد

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: از دیگر رهنمودهای رهبری، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است که باید محور کار اوقاف قرار گیرد، شعار ولایت مداری دادن بدون عمل به رهنمودهای رهبری سودی ندارد. از سوی دیگر می بایست از عمل به توصیه های ولی امر مسلمین رضایت و باور قلبی نیز داشت زیرا در غیر این صورت دچار شرک می شویم چرا که خداوند در آیه 65 سوره نساء خطاب به پیامبر(ص) می فرماید «مومنان ایمان کامل پپیدا نمی کنند مگر انکه حکم تو را در اختلافاتشان فصل الخطاب قرار داده وو هیچ حرجی از پذیرش این حکم در دل نداشته باشند».

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه شهدا سخن رهبری را باور داشته، عمل کردند و به رستگاری رسیدند و منتظر ننشستند نظر ولی فقیه را تجزیه و توجیه کنند ابراز داشت: باید اعتقاد داشت این جایگاه هر تصمیمی که می گیرد عالمانه و از روی مصلحت است همانطور که تجریه حکومت انبیا و اولیا و نیز سی سال انقلاب اسلامی این مهم را ثابت کرده است وهرگاه به منویات رهبری توجه داشتیم پیشرفت کرده ایم .

وی با اشاره به تجارب مسلمین در جنگ های احد و صفین و نیز فتنه 88 ادامه داد: نباید با اهمال و کم کاری، کلام ولی امر را توجیه وتعبیر کرد. امیرالمومنین(ع) می فرماید من امام کسانی هستم که از من تبعیت می کنند.

وی با اشاره به هشدارهای رهبری نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند مراقب باشید اقدامی که عامل امنیت ، ثبات و اقتدار داخلی و خارجی است از طریق دامن زدن به قومیت ها و اختلافات مذهبی و .. به پدیده ای ضد امنیت تبدیل نشود.

مدیریت زمان و مکان و توجه به بیت المال از دیگر مصادیق ولایت مداری است

حجت الاسلام محمدی، مدیریت زمان، مکان و مناسبت ها از سوی مسوولان و توجه به بیت المال را از دیگر مصادیق ولایت مداری عنوان و تصریح کرد: حضرت علی(ع) افراد بی تفاوت و خائن به بیت المال را پست تر از بند کفش و مرکب خانه شان می داند. دست اندرکاران اوقاف با توجه به اینکه مال واقفین، مال موقوف علیهم و مال مردم در دستشان است باید توجه داشته باشند طبق قانو و شرع عمل کنند و از هرگونه خیانت مستقیم وغیرمستقیم برهیزند تا عملشان سبب حیف و میل بیت المال نشود. 

وی با بیان اینکه انجام دقیق و متقن امور محوله از سوی کارگزاران، موجب امیدواری و اعتماد مردم می شود خطاب به حاضران افزود: آنچه در این دوره آموخته اید در عمل پیاده و آن را در محل خدمت خود بومی سازی کنید.

احکام وقف و بقاع متبرکه، زیارت و مسائل اخلاقی در کنار سایر احکام برای مردم تبیین شود

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به آغاز به کار سامانه پیامک احکام شرعی وقف یاداور شد: مسائل شرعی از مسائل مبتلابه و مورد نیاز جامعه است ومردم علاقمند به یادگیری ان هستند لذا احکام بقاع متبرکه، احکام زیارت و مسائل اخلاقی نیز بایستی همچون سایر احکام بیان شود.

بقاع متبرکه محل جمع دو ثقل قرآن و اهل بیت(ع) است

وی با بیان اینکه، ثقل برنامه های اوقاف باید بقاع متبرکه باشد افزود: این مکان ها، جایی است که هم قرآن و هم اهل بیت(ع) در آن مطرح می شود و ما برای حفظ جوانان در برابر تهاجم فرهنگی جز قرآن و اهل بیت سرمایه ای نداریم.

از حضور میلیونی و بی هزینه مردم در بقاع متبرکه غافل نشویم

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان که منجر به حضور بیش از 45 میلیون زائر در این بقاع متبرکه شد گفت: در هیچ جای کشور فرصتی اینچنین نداریم که مردم با اختیار و اراده خود بیایند نباید از این فرصتی که به به برکت محبت اهل بیت پیامبر(ص) ایجاد شده و دشمن از ان بی بهره است، غفلت کرد.

وی با بیان اینکه در طول سال بیش از صد میلیون زائر بدون هیچ هزینه ای برای ما، در بقاع متبرکه حضور می یابند ادامه داد: ادارات اوقاف نباید تنها به برنامه حفظ و قرائت قر ان بسنده کنند بلکه می بایست در پی برنامه ریزی های جدید باشند. به عنوان نمونه، دانشگاه علوم قرآنی در راستای فرمایش امام خامنه ای مبنی بر افزایش تعداد حافظان، طرحی اجرا کرد برای دانشجویان که طی آن تا کنون صد نفر، بیش از پنج جزء را حفظ کرده اند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به مشکلات موجود در عملی شدن منویات رهبری و اهداف فرهنگی یاداور شد: دین با سختی ها و مجاهدت طاقت فرسای انبیا و اولیا به ما رسیده است از این رو باید در این راه با تاسی به این بزرگان در برابر مشکلات ایستاد./930/پ201/ص
ارسال نظرات