۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۱۲۲۹۶

جلسه شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان غربی تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه، شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان غربی در راستای پیگیری پروژه های نیمه تمام حوزوی در سلماس تشکیل جلسه داد.
حوزه علميه
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: جلسه شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان غربی در راستای پیگیری پروژه های نیمه تمام حوزوی و همچنین به منظور بررسی مشکلات حوزه علمیه استان در حوزه علمیه امام علی (ع) سلماس با حضور اعضا برگزار شد.

وی توسعه زیرساخت های حوزوی استان، ایجاد بسترها و ظرفیت های لازم برای جذب اساتید برجسته حوزوی وهمچنین پیگیری مطالبات و نیازمندیهای بودجه ای برای اتمام طرح های نیمه تمام حوزوی را از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.

وی با تاکید بر اهتمام جدی متولیان برای توسعه زیرساخت های حوزوی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات جلسه استفاده از ظرفیت های بالقوه شهرستان هایی همچون خوی، ارومیه و میاندوآب برای توسعه فعالیت حوزوی بود.

این مقام مسوول در ادامه اظهار داشت: باید تمهیداتی اندیشه شود که بتوان زمینه را برای حضور اساتید برجسته حوزه علمیه قم در استان برای تدریس در مدارس حوزوی فراهم کرد و بدون شک توجه به ساخت و تکمیل ظرفیت های استادسراهای استان یکی از راه حل های رفع این مشکل است.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در ادامه با اشاره به طرح های نیمه تمام حوزوی در استان، تکمیل و تجهیز حوزه علمیه تکاب، تکمیل فازهای باقیمانده حوزه های علمیه در شهرستان های میاندواّب و شاهین دژ و حوزه علمیه نمازی خوی، تکمیل استادسراهای نیمه تمام شهرستانهای نقده، ارومیه، سلماس و ماکو را مهمترین این طرح ها عنوان کرد.

*تکمیل حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه نیازمند 40 میلیارد ریال اعتبار

حجت الاسلام قهرمانی همچنین تصریح کرد: حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه همچنان برای تکمیل ساخت و بهره برداری به 40 میلیارد ریال اعتبار نیازدارد که امیدواریم با تسریع در روند تصویب اعتبارات لازم در سال جاری به بهره برداری برسد.

گفتنی است، با تصویب شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان غربی در جلسه اخیر حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی به مدت یک سال دیگر در سمت مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی ابقا شد.

یادآور می شود؛ جلسه شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با حضور اعضا در حوزه علمیه امام علی (ع) سلماس تشکیل یافت./936/پ202/ص
ارسال نظرات