۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۳۰۹

مسابقه «خانواده‌های قرآنی» در اذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی، از برگزاری مسابقه «خانواده‌های قرآنی» ویژه طلاب اهل سنت در استان خبر داد.
قرآن كريم
حجت‌الاسلام مقصود محمودی، معاون مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی امروز در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از برگزاری مسابقه خانواده های قرآنی ویژه طلاب اهل سنت خبر داد و افزود: این طرح به همت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور همزمان با دهه پایانی شهریور ماه جاری برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول اظهار کرد: شرکت کنندگان می‌توانند با تهیه جزوات مربوطه از مراکز اسلامی شهرستان‌ها و ارائه پاسخ نامه به این مراکز جهت شرکت در این مسابقه نام نویسی کنند.

وی هدف از اجرای این مسابقه را ایجاد فضای قرآنی بیشتر و بهتر در محیط خانه و خانواده عنوان و ابراز کرد: در جزوات تهیه شده توسط مرکز برزگ اسلامی غرب کشور سوالاتی پیرامون مضامین قرآنی و همچنین ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف تعبیه شده تا شرکت کنندگان ضمن آشنایی با معارف قرآنی، فرهنگ صحیح حجاب و عفاف اسلامی را بازخوانی کرده و با آن انس بیشتری پیدا کنند.

معاون مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی در ادامه به برگزاری طرح «حلقه‌ های معرفتی و قرآنی» ویژه خانواده های اهل سنت در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: این طرح که از ابتدای تابستان سالجاری آغاز شده و تا پایان شهریور ماه نیز ادامه دارد، با هدف تعالی معنوی توام با رشد ایمان آگاهانه و بصیرت جوانان، تقویت ارزش‌های مذهبی و درون سازی مفاهیم مربوط به این ارزش‌ها و همچنین ایجاد روحیه همفکری و مشورت در کارها و نشان دادن آثار مثبت مشورت در مناطق اهل سنت استان برگزار می شود.

حجت الاسلام محمودی در ادامه تعداد شرکت کنندگان این طرح را 400 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری طرح «حلقه‌های معرفتی و قرآنی» در شرایط کنونی تاثیر مثبتی در اشاعه هر چه بیشتر معنویت دینی وهمچنین ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و ارتقاء بصیرت دینی و اجتماعی دارد.

معاون مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان غربی، در پایان اضافه کرد: این طرح با توجه به ایجاد برخی نارسایی‌های فکری و اخلاقی در جوانان که در نتیجه گرفتاری‌های خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند انجام شده و به عنوان مرجعی مناسب برای شخصیت دهی به قشر جوان و برطرف کردن مشکلات و پاسخگویی به سوالات این قشر حساس کاربرد دارد./936/ت302/ص
ارسال نظرات