۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۱۲۳۱۴

سلسله جلسات نقد وهابیت در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سلسله جلسات نقد و بررسی افکار و اندیشه های التقاطی فرقه ضاله وهابیت به همت حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزار می شود.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سلسله جلسات نقد و بررسی افکار و اندیشه های التقاطی فرقه ضاله وهابیت از سوی حوزه علمیه طالبیه همه روزه پس از نماز ظهر و عصر در مسجد جامع تبریز برگزار می شود.

حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه امروز در نخستین نشست از این سلسله جلسات معرفتی اظهار داشت: تفکرات غلط و تحرکات ضدبشری وهابیت ریشه در فهم غلط از دین و قرآن است.

وی با بیان اینکه امروزه وهابیت از سوی علمای شیعه و سنی طرد شده است، خاطر نشان کرد: جنایات وهابیت در طول دهه های اخیر نشان از درک و فهم غلط آنان از ارزش ها و مبانی متعالی اسلام دارد، چنانکه تخریب قبور ائمه بقیع و مسلمان کشی در بحرین مصدق این ادعاست.

حجت الاسلام سیدی ثانی تصریح کرد: استکبار جهانی و استعمار پیر با استفاده ابزاری از وهابیت به دنبال اهداف شوم خود در کشورهای اسلامی هستند، تا جایی که سال های گذشته شاهد فجیع ترین جنایات بشری در پاکستان و بحرین بوده ایم.

مدیر حوزه علمیه طالبیه با تاکید بر آگاهی عموم اقشار جامعه نسبت به شبهات القائی وهابیت در جوامع اسلامی گفت: امروز نیازمند مقابله جدی، آگاهانه و منطقی از دین هستیم، گاه دفاع نامناسب از اعتقادات دینی بدترین ضربه را به مفاهیم دینی وارد می کند، که شاید دشمنان خود قادر به آن نبودند.

وی پاسخگویی به شبهات دینی و القائی دشمنان را نیازمند آگاهی به زمان و مطالعات به روز دانست و افزود: منطق شیعه، بی منطقی وهابیت در جوامع اسلامی را نشان داده است، چنانکه شاهد گرایش روزافزون مسلمانان به مکتب تشیع هستیم./935/پ203/ص
ارسال نظرات