۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۱۲۳۲۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

17 شهریور پایه های رژیم سفاک پهلوی را در هم شکست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جلفا گفت: جمعه خونین سال 57 پایه های رژیم سفاک پهلوی را در هم شکست و موجب تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا
حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت سالروز قیام 17 شهریور سال57 صورت گرفت، اظهار داشت: کشتار مردم در 17 شهریور 57 از ماهیت ضدانسانی و اخلاقی رژیم شاهنشاهی پرده برداشت و نشان داد که رژیم سفاک پهلوی برای بقای خود از هیچ جنایتی فروگذار نیست.

وی با اشاره به شهادت صدها نفر از جوانان ایرانی در جمعه خونین سال 57 خاطر نشان کرد: 17 شهریور سال 57 پایه های رژیم سفاک پهلوی را در هم شکست و موجب تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد، چنانکه در فاصله چهار ماه بعد از این حادثه، بنیان رژیم طاغوت در کشور برچیده شد.

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه قیام 17 شهریور تجلی ایثار و شهادت‌طلبی ملت ایران است، گفت: آنان که خیال می‌کردند با کشتار بی ‌رحمانه مردم در میدان ژاله سابق توانستند به اهداف خود در پایداری نظام طاغوت برسند، با دیدن تحولات ماه های بعدی فرار را بر قرار ترجیح دادند.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری های گسترده و کشتار بی رحمانه تعدادی قابل توجهی از مردم اقلابی در جمعه خونین افزود: تبعات این قیام خونین دامن گیر رژیم پهلوی شد و یکی از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن همان سال بود.

امام جمعه جلفا با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران با مفاهیمی چون جهاد و شهادت شناخته شده است، تصریح کرد: دشمنان اسلام امروز با درک اهمیت عمل به احکام و فرائض دینی، به دنبال کمرنگ شدن مفاهیمی چون ایثار، شهادت و جهاد در جوامع اسلامی هستند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اظهار داشت: تنها راه نجات مسلمانان از سلطه استکبار، استعمار و استثمار، بازگشت به اسلام و مفاهیم عالی دینی است، واهمه اصلی دشمنان از گرایش جهان اسلام به ارزش های اسلامی است./935/ت302/ص
ارسال نظرات