۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۲۳۲۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

ترویج فرهنگ قرآن و عترت مایه سعادت جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ترویج فرهنگ قرآن و عترت را مایه سعادت جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: مسیر حرکت آحاد جامعه اسلامی باید در مسیر تعالیم قرآنی باشد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در نشست اعضای کارگروه کاهش آسیب های اخلاقی از طریق ترویج آموزه های دینی در ساری گفت: همه سازمان ها و نهادهای اجرایی باید در راستای ایجاد جامعه ای پویا و خلاق دست به دست هم داده و در اصلاح آسیب های موجود تلاش کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که سیر تکامل انسان با قرآن فراهم می شود، بیان کرد: رشد و آگاهی ما باید به یک منبع اصیل و غنی مانند قرآن متصل شود تا به سعادت دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که پیشبرد امور اجتماعی و برطرف کردن ناهنجاری های موجود در جامعه با تکیه بر مبانی قرآنی امکان پذیر خواهد بود، خاطرنشان کرد: آنچه از آموزه های الهی و قرآنی نشأت می گیرد، به طور قطع با اصولی نو و شیوه های کاربردی می تواند در اصلاح امور اجتماعی در همه ابعاد متصور آن، موثر واقع شود.

وی افزود: بهره مندی از وجود نخبگان، علماء، دانشمندان و ایده پردازان میهن مان می تواند یکی از راه گشاترین اصول پیشبردی طرح تحول اجتماعی و ترقی جامعه است که لازمه آن، پرداختن به برنامه های پیشنهادی این عزیزان در شئون مختلف اجتماعی بر مبنای اصول قرآن و آموزه های الهی اهل بیت(ع) است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد مازندران خاطرنشان کرد: قرآن به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای اسلام و جهانیان است، و شیرینی آیات قرآن وقتی در دل و جان مردم می نشیند که تفسیر و معنای حقیقی آن برای عموم مردم بیان شود‌، چرا که قرآن بیانی مبین و ارزشمند است.

وی، قرآن را بهترین پناهگاه جلوگیری از خطر‌های تهاجم فرهنگی دانست و گفت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای استفاده بیشتر از نورانیت قرآن است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که تمسک به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) موجب سعادت، رستگاری و تقرب خداوند است، ادامه داد: بهترین راه مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن، پناه آوردن به قرآن کریم و عمل به مفاهیم و فرامین این کلام الهی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را از سقوط و سراشیبی نجات خواهد داد، گفت: با توجه با هجمه های گسترده غرب ارزش های دینی جامعه، بهترین شیوه برای مقابله این تهاجم سازمان یافته ترویج اندیشه های ناب اسلامی در سطح جامعه است.

وی، ترویج فرهنگ قرآنی را راه نجات جامعه اسلامی در جنگ نرم دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ نرم علیه نظام اسلامی ارزش های دینی را نشانه گرفته و باید با درک این مهم و در پیش گرفتن ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بستر ناکامی دشمن را در این جبهه فراهم کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی، ترویج فرهنگ قرآن و عترت را مایه سعادت جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: مسیر حرکت آحاد جامعه اسلامی باید در مسیر تعالیم قرآنی باشد./950/پ202/ص
ارسال نظرات