۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۱۲۳۳۷
در روز جهانی سوادآموزی؛

درخواست مدیر کل آیسسکو برای افزایش سطح سواد در کشورهای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آیسسکو، خواستار هزینه منابع لازم مالی (مانند زکات و اوقاف) و استفاده از مالیاتها برای ترویج سواد آموزی و برنامه های آموزش و پرورش شد.
عثمان التوجيري
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از isesco، عبدالعزیز عثمان التوجیری، به مناسبت روز جهانی سوادآموزی خطاب به تمام کشورهای اسلامی گفت: بی سوادی، یک بیماری اجتماعی است که تنها می تواند از طریق اقدامات هماهنگ شده توسط دولت ها، شوراهای محلی و نهادهای جامعه ریشه کن و کنترل شود.

وی افزود: اگر کشورهای اسلامی می خواهند رشد کنند باید در ریشه کنی بی سوادی تلاش کنند، این معضل تهدید بزرگی برای کشورهاست و مانع ترویج توسعه پایدار و ارتقاء جامعه می شود.

التوجیری گفت: بی سوادی، هنوز در میان زنان در سراسر جهان اسلام شایع است، بنابراین نیاز به یک برنامه منسجم آموزشی و پرورشی منطبق بر مبانی اسلامی دارد تا سطح سواد افزایش یابد.

وی افزود: توصیه به فراگیری علم و دانش در اسلام بسیار تاکید شده است لذا برای مسئولان کشورهای اسلامی لازم است سوادآموزی را در اولویت سیاست‌های خود قرار دهند به نحوی که کلیه افراد بتوانند ظرفیت‌های خود را گسترش دهند و در شکل‌بخشی به جوامع پایدار، عدالت‌خواه و صلح‌طلب به طور فعال مشارکت داشته باشند./982/ب903/گ
ارسال نظرات