۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۱۲۳۴۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

برپایی دروس استدلالی فقه حکومتی مطالبه رهبری از حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری، رسالت بزرگان حوزه علمیه قم و برخی از خبرگان رهبری را در مطرح ساختن دروس استدلالی فقه حکومتی و ایجاد کرسی های آزاد فقهی در حوزه علمیه قم سنگین و از مطالبات رهبرمعظم انقلاب توصیف کرد.
امام جمعه خوي امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه خوی ضمن توصیه مردم به رعایت تقوی با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در ملاقات با خبرگان رهبری، حفظ هویت و اصول نظام، تبیین مفهوم ولایت مطلقه، تبیین بر راه اندازی دروس فقه حکومتی و ایجاد کرسی های آزاد فقهی در حوزه علمیه قم را از جمله موضوعات مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری برشمرد.

وی در ادامه رسالت بزرگان حوزه علمیه قم و آن دسته از خبرگانی که از قدرت لازم برای مطرح ساختن این قبیل مباحث علمی برخوردارند خیلی سنگین توصیف کرد.

11 سپتامبر بهانه برای لشکرکشی آمریکا به جهان اسلام

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به سالگرد حادثه 11 سپتامبر اذعان داشت: حدود 10 سال است مأمورین سازمان سیا، نظامیان ناتو، عوامل منطقه ای آمریکا و رسانه های گروهی غرب و اروپا به بهانه این حادثه خود ساخته از مسلمانان انتقام می گیرند.

وی در ادامه به اقدامات جنایت کارانه آمریکا اشاره و اظهار کرد: لشکرکشی به خاورمیانه، استقرار موشک در مرزهای روسیه، صدور قطعنامه های متعدد، تحقیر مسلمانان آمریکا، استقرار ناتو در افغانستان، شکنجه مسلمانان در زندان های مخوف، آتش زدن قرآن در آمریکا و مطرح ساختن خاورمیانه بزرگ از جمله اقدامات جنایت کارانه آمریکا علیه مسلمانان به شمار می رود.

حجت الاسلام شکوری در تحلیل ریشه های این جنایات خاطر نشان کرد: عامل اصلی این قبیل اقدامات را باید در تئوری جنگ تمدن ها، مطرح شدن شروع جنگ های صلیبی، طرح استعماری خاورمیانه بزرگ مطرح شده از سوی رییس جمهور آمریکا و استراتژی آن کشور در حمایت از موجودیت اسرائیل جستجو کرد.

براندازی فتنه و فتنه گران از اهداف جهاد اسلامی

وی در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت حمزه سید الشهداء، شیخ محمد خیابانی، آیت الله مدنی و احمد شاه مسعود به تبیین فلسفه جهاد و شهادت از دیدگاه امیرمؤمنان (ع) پرداخت و گفت: تقویت و گسترش اسلام، براندازی فتنه، فتنه گران و گمراهان، مبارزه با کجی، انحراف، ستم و ستمگران را از جمله اهداف جهاد اسلامی به شمار می رود.

ضرورت استفاده از روش ها و ابزار کارآمد در تبلیغات

رییس حوزه علمیه خوی در پایان با تأکید بر رسالت جهانی انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی منطقه و خنثی کردن توطئه های پیچیده و گسترده استکبار تصریح کرد: ضرورت دارد مراکز علمی، فرهنگی و تبلیغی نظام جمهوری اسلامی، توجه عمیق به تخصص در مبلّغان دین و استفاده از روش های کارآمد و ابزار روز در تبلیغات معارف اسلامی در داخل و خارج از کشور را در اولویت کاری خود قرار بدهند./938/پ201/ص
ارسال نظرات