۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۱۲۳۵۶

مراسم سوگواری واقعه هشتم شوال در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری و عزاداری واقعه هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در امامزاده صالح اردبیل برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمين فروغي، امام جمعه موقت اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل روز گذشته در مراسم سوگواری تخریب قبور ائمه بقیع در امامزاده صالح شهر اردبیل اظهار داشت: تحرکات فرقه وهابیت همواره به ضرر اسلام تمام شده، تا جایی که این گروهک از سوی اهل سنت نیز طرد شده اند.

وی با تاکید بر اینکه تمام برنامه ‌ریزی های وهابیت برگرفته از اندیشه ناپاک صهیونیسم است، تصریح کرد: در حقیقت وهابیان ابزار دستیابی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی به اهداف شوم غربی در منطقه هستند، غافل از اینکه موج بیداری اسلامی شکست سیاست های استعماری غرب در منطقه را نشان داد.

امام جمعه موقت اردبیل حمایت دولت سعودی، آمریکا و رژیم صهیونیستی از فرقه ضاله وهابیت را تنها به خاطر سیاست های منافت طلبانه دانست و گفت: تبلیغات سوء علیه اعتقادات شیعی، ترویج اندیشه های التقاطی و خرافی، حمایت از استعمار انگلیس و کشتار بی رحمانه مسلمانان در مناطق مختلف خاورمیانه تنها گوشه ای از چهره کریه وهابیت است.

حجت الاسلام فروغی بزرگ‌ترین تخریب اماکن مقدس مسلمانان به ویژه شیعیان در مدینه، نجف و عراق را اوج جنایت وهابیان دانست و ادامه داد: اگر برخی ملاحضات نبود، این فرقه ضاله به خود جرات می داد تا مرقد مطهر پیامبر اسلام را نیز تخریب کند.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد ترورهای رخ داده در عراق و برخی از کشورهای منطقه نشات گرفته از اندیشه های منحرفانه وهابیت است، افزود: وهابیت امروز بزرگ ‌ترین بیماری و سخت‌ ترین سرطان امت‌ اسلامی است که اگر ریشه‌کن نشود این غده چرکین حتی جامعه تسنن را نیز تهدید می‌کند.

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به فتاوای غیرمنطقی، غیردینی و غیرعقلایی وهابیت افزود: ظهور فرقه های ضاله در مناطق مختلف جهان اسلام همان سیاست دیرین غرب در مقابله با جهانی شدن آموزه های دینی اسلام است، در حالی که اتحاد امت اسلامی امروز در مبارزات و بیداری‌ ها علیه استکبار بیش از گذشته نمایان است./935/202/ص
ارسال نظرات