۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۴۰۰

25 کشور در جشنواره وبلاگ‌نویسی «آیات» شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، از اعلام نتایج و برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی آیات در اواخر مهرماه سال جاری در تبریز خبر داد.
قرائت قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده گفت: مقرر بود که نتایج این مسابقات و برگزاری اختتامیه این جشنواه 28 شهریورماه سال جاری انجام شود، اما به دلیل حجم زیاد آثار رسیده و زمان‌بر بودن مراحل داوری، اعلام نتایج و معرفی برگزیدگان این جشنواره، اواخر مهرماه انجام می‌شود.

وی آمار وبلاگ‌های ارسالی به این جشنواره را هزار و 700 اثر عنوان کرد و افزود: پس از انجام مرحله نخست داوری حدود 700 وبلاگ به دلیل نامرتبط بودن با موضوع و نداشتن محتوای کافی حذف شدند و هزار اثر دیگر به مرحله داوری میانی راه یافتند.

داننده همچنین به ارسال 25 اثر از کشورهای خارجی به این جشنواره اشاره و تأکید کرد: این آثار به زبان‌های انگلیسی و عربی از کشورهایی چون امارات، افغانستان، پاکستان، تایلند، آذربایجان، آمریکا و آلمان به این جشنواره ارسال شده‌اند.

دبیر جشنواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسی قرآنی «آیات» با بیان اینکه مرحله نخست داوری آثار این جشنواره به پایان رسیده و اکنون در مرحله داوری میانی آثار به‌سر می‌بریم، اظهار کرد: پس از پایان مرحله دوم داوری، مرحله نهایی انتخاب بهترین‌ها توسط کمیته داوری این جشنواره انجام می‌شود.

گفتنی است، جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی آیات در دو بخش اصلی و بخش ویژه بین الملل برگزار شده است که بخش اصلی شامل وبلاگ متنی با محوریت مقاله، پژوهش داستان و شعر، گزارش و خبر، خاطره نویسی احادیث، آموزش، تأویل، تفسیر و تدبیر و تلاوت ها و فتووبلاگ ها است؛ بخش اصلی جشنواره همچنین شامل پادکست(وبلاگ صوتی) و ویدئوکست(وبلاگ تصویری و فیلم) است./935/د103/س
ارسال نظرات