۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۱۲۴۰۸
رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی:

وحدت حوزه و دانشگاه محوری‌ترین مسأله تحول در علوم انسانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی وحدت حوزه و دانشگاه را لازمه تحول در علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها دانست.
وحدت حوزه و دانشگاه
 علی عبادیان، رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز مسأله وحدت حوزه و دانشگاه را مسأله‌ای فراتر از شعار دانست و اظهار داشت: وحدت این دو نهاد آموزشی هماره مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده که بایستی در میدان عمل تحقق یابد.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را لازمه تحول در علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه ها دانست و خاطر نشان کرد: تعامل اعضای هیأت علمی و مدیریت دانشگاه پیام نور استان با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و عقیدتی مورد توجه ویژه قرار دارد.

عبادیان با بیان این‌که وحدت حوزه و دانشگاه به معنای حوزه شدن دانشگاه‌ها و یا دانشگاه‌شدن حوزه‌های علمیه نیست، ادامه داد: وحدت این دو نهاد علمی بایستی در مسائل فکری، عقیدتی و علمی تجلی یابد، چنان‌که مطالبه امروز رهبر معظم انقلاب از حوزه و دانشگاه تحول در علوم انسانی است.

وی با اشاره به روند تحول در علوم انسانی اظهار داشت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر تحول در علوم انسانی موجب شده تا شورای عالی انقلاب فرهنگی در متون برخی دروس و کتب آموزشی دانشگاه ها تجدیدنظر کرده و اجازه جذب دانشجو در برخی رشته‌ها را ندهد.

رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تفکیک جنسیتی در برخی دروس این مرکز اظهار داشت: طرح تفکیک جنسیتی دانشجویان مورد تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است، از این رو به دنبال اجرایی شدن آن در استان هستیم.

وی با بیان این‌که اجرای این طرح تنها به دانشگاه پیام نور اختصاص ندارد، خاطر‌نشان کرد: هم اکنون در برخی رشته‌ها که با تراکم تعداد دانشجو و تعدد گروه‌ها در آن رشته رو به رو هستیم، طرح تفکیک جنسینی کلاس‌ها اجرایی می‌شود.

عبادیان اجرای طرح تفکیک جنسیتی را به نفع دانشجویان و فضای فرهنگی و علمی دانشگاه دانست و گفت: اجرای صحیح و اصولی این طرح گامی در اسلامی شدن دانشگاه‌ها خواهد بود، البته بایستی توجه ویژه به هزینه های آن در سال جهاد اقتصادی داشته باشیم.

رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی ادامه داد: درست است که اجرای طرح تفکیک جنسیتی دانشجویان نیازمند فضای آموزشی گسترده تر و صرف هزینه‌های بیشتر است، اما فعلا اجرای این طرح در گروه‌هایی اجرا می‌شود که با تعداد بالای دانشجو رو‌به‌رو هستند./935/ت303/س
ارسال نظرات