۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۴۵۰
نماینده اعزامی سفارت ایران در کویت عنوان کرد؛

دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی گامی مؤثر برای تفاهم مذاهب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نماینده اعزامی سفارت ایران در کویت دیدار هیأت اعزامی از روزنامه نگاران کویتی با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی را گامی مؤثر برای تفاهم مذاهب اسلامی عنوان کرد.
ديدار جمعي از سردبيران و خبرنگاران کويتي با آيت الله مکارم شيرازي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سمیر ارشدی، نماینده اعزامی سفارت ایران در کویت، امروز و در حاشیه دیدار هیأتی از روزنامه‌نگاران و سردبیران روزنامه‌های کویت با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، آن را گام مثبت و مؤثری برای تفاهم مذاهب اسلامی عنوان کرد.

وی که در گفت‌وگو با خبرنگاران سخن می‌گفت با بیان این‌که هیأت اعزامی از کویت بزرگ‌ترین هیأت مطبوعاتی یک کشور است که تاکنون از جمهوری اسلامی ایران بازدید می‌کند، افزود: دیدار روزنامه‌نگاران کویتی با یک مرجع تقلید، هدفی جز نزدیک شدن دیدگاه‌ها و از بین بردن تنش ایجاد شده میان شیعه و سنی نداشت.

نماینده اعزامی سفارت ایران در کویت با اشاره به این‌که 14 نفر از سردبیران نشریات پرشمار کویت و مجله‌های معروف فرامنطقه‌ای این کشور از سه‌شنبه هفته گذشته به ایران سفر کرده‌اند، گفت: دیدار با رییس جمهور، وزیر امور خارجه و وزیر فرهنگ و ارشاد از دیدارهای دیگر این هیأت بوده است.

وی یادآور شد: بازدید از مرکز مطالعات راهبردی و آشنایی با دیدگاه‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم از جمله برنامه‌های این گروه بود که برکات فراوانی هم به دنبال داشت و سبب شد که از این به بعد بدون واسطه اخبار کشور را مخابره کنند.

ارشدی ادامه داد: روزنامه‌نگاران کویتی امروز شنبه در قم حضور داشتند و پس از دیدار با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و مدیران حوزه علمیه، از نزدیک با دستاوردهای علمی و مذهبی حوزه علمیه آشنا شدند و از کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی هم بازدید کردند.

وی تصریح کرد: در دیدار گروه روزنامه‌نگاران اعزامی کویت با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید درباره همگرایی اسلامی، وحدت جهان اسلام، تفاهم و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در همه مذاهب و احیای پیوند حوزه علمیه قم با دانشگاه الازهر سخن گفتند که بسیار ارزشمند بود.

نماینده اعزامی سفارت ایران در کویت گفت: دیدار هیأت روزنامه‌نگاران کویتی با رییس جمهور ایران بازتاب بسیار وسیعی در نشریات کویتی داشت به طوری که 14 روزنامه کویت، امروز شنبه خبر دیدار با دکتر احمدی‌نژاد را به شکل وسیع و مصور منعکس کردند که در تاریخ مطبوعات این کشور سابقه نداشته است. /920/پ203/ص

ارسال نظرات