۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۱۲۴۸۵
استاد حوزه و دانشگاه:

مکتب‌محوری و ولایتمداری رمز ماندگاری شهدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدای ما براساس مکتب‌مداری خود به شهادت رسیدند و دفاع از کیان انقلاب اسلامی ایران، آنان را به جبهه های نبرد با دشمنان در هر زمان و مکان فراخواند.
شهيد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از نکا، حجت الاسلام محمد علی طوسی، استاد حوزه و دانشگاه، در مراسم بزرگداشت شهید محمد منتظر قائم در مسجد سجادیه نکا افزود: از شاخصه های مهم در پیام شهدا تبعیت از ولایت، نیکوکاری، رعایت تقوا، شناخت دشمن و نترسیدن و امید به پیروزی است.

وی اظهار کرد: شهدای ما براساس مکتب مداری خود به شهادت رسیدند و دفاع از کیان انقلاب اسلامی ایران، آنان را به جبهه های نبرد با دشمنان در هر زمان و مکان فراخواند.

حجت الاسلام طوسی با بیان این که‌ از جمله خصایص مهم شهدای ما عدم سازش با دشمنان بود، یادآور شد: باید این فرهنگ شهات در جامعه گسترش یابد و دشمن ستیزی در رأس برنامه ها قرار گیرد.

وی گفت: فرهنگ شهادت جامعه را زنده نگاه می‌دارد و باید در حفظ این فرهنگ کوشا باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه ، شهادت شهدای درگیری پژاک را سند ولایتمداری ملت دانست و خاطر‌نشان کرد: شهدا با الهام از اسلام و پیروی از ولایت فقیه در این مسیر قرار گرفتند.

وی بیان داشت: ولایتمداری و پیروی از سیره انبیای الهی از‌ ویژگی‌های ‌شهدای ما است که بر همین اساس، در هر زمان و مکان در این راستا ی دفاع از دین، شریعت و نظام، گام بر می‌دارند.

به گفته حجت الاسلام طوسی، شهدای ما با شهادت خود در این زمان، نشان دادند که شهادت طلبی آنان تنها منحصر به دفاع مقدس و دوران گذشته نیست، بلکه در هر زمان و مکان برای پاسداری از انقلاب آماده اند.

وی با تأکید بر حفظ خون شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی‌ اظهار داشت: باید با تمام وجود از آرمان‌های امام راحل و خون شهدا دفاع و برای اطاعت از ولی فقیه و همچنین گسترش فرهنگ شهادت کوشش کنیم.

حجت الاسلام طوسی اظهار داشت: کوچک‌ترین کوتاهی در این زمینه ولایت فقیه، باعث می شود شهدا از ما نگذرند و دشمنان هم درصدد سوء استفاده از چنین موقعیتی هستند.

وی ادامه داد: مبنای فرهنگ ایثار، شهادت و جانبازی، ولایتمداری است که باید در آحاد جامعه در هر زمان و مکانی نمودار باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات