۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۱۲۵۲۸
نماینده ولی فقیه در سپاه نکا:

تلاش طلاب در عرصه تبلیغ جهادی بیانگر دغدغه این قشر نسبت به مسائل دینی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه نکا، حضور طلاب و روحانیان در عرصه تبلیغ جهادی را یک حرکت پسندیده از سوی طلاب دانست و گفت: این اقدام شایسته نشان‌گر دغدغه روحانیان نسبت به امر تبلیغ و مسائل دینی و اجتماعی است.
نمايي از تبليغ جهادي طلاب در مناطق محروم
حجت‌الاسلام باب‌الله اسفندیاری، نماینده ولی فقیه در سپاه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حضور طلاب و روحانیان در عرصه تبلیغ جهادی را یک حرکت پسندیده از سوی طلاب دانست و گفت: این اقدام شایسته نشان‌گر دغدغه روحانیان نسبت به امر تبلیغ و مسائل دینی است.

وی به حضور گسترده طلاب در عرصه تبلیغ جهادی اشاره کرد و با بیان این که این قشر تأثیر گذار با حضور خود در مناطق محروم به تبلیغ مبانی دینی می پردازند، افزود: اعزام طلاب به مناطق محروم و دور افتاده زمینه تقویت باورهای دینی در این مناطق را فراهم خواهد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بسیاری از روستاها و مناطق دور افتاده به دلیل کمبود روحانی همواره از ارائه خدمات تبلیغی محروم می ماندند، ادامه داد: خوشبختانه با حضور طلاب جهاد گر در این عرصه فضا براّی رشد و گسترش هر چه بیشتر ارزش های دینی در دورترین نقاط کشور فراهم شده است.

حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به این که امروز مناطق روستایی و دور افتاده بیشتر نیازمند خدمات دینی و فرهنگی هستند، ادامه داد: متأسفانه در برخی مواقع به دلیل بی توجهی متولیان این عرصه شاهد رشد برخی ناهنجارهای اخلاقی در چنین مناطقی هستیم.

وی، تبلیغ دین را یکی از ضرورت های امروز جامعه اسلامی دانست و با بیان این که در یک جامعه دینی دیگر شاهد ناهنجاری و بداخلاقی های اجتماعی نخواهیم کرد، افزود: طلاب و روحانیان تنها قشری هستند که توانایی اثرگذاری در این بخش را دارند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که خوشبختانه طلاب و روحانیان در عرصه دینی همه توان خود را بدون هیچ چشم داشتی به کار گرفته اند، گفت: اعزام روحانی به همراه خانواده در یکی از مناطق دور افتاده کشور نشان دهنده دغدغه این قشر به مباحث دینی است.

حجت الاسلام اسفندیاری اظهار داشت: روحانیت برای تبلیغ مبانی دینی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود و در این راستا، با همه تلاش در جهت ارتقای روحیه معنوی در جامعه گام بر میدارد.

وی خاطر نشان کرد: روحانیت در همه صحنه های این انقلاب حضور فعال داشته و اینکه در جنگ نرم دشمن نیز با روشنگری خود در زمینه اعتقادی می تواند بهترین گزینه در مبارزه با این تهاجم فرهنگی باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه نکا افزود: ما اگر در جبهه عظیم فرهنگی، سیاسی و اعتقادی این عوامل را خوب ساماندهی و هدایت نکنیم در حقیقت کارهای ستادی و برنامه ریزی ما در عمل محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری طرح صالحین در راستای افزایش مسائل اعتقادی در سپاه و بسیج یادآور شد: یکی از برنامه‌های سپاه در بخش آموزش، ایجاد حلقه‌های طرح صالحین است که براساس این طرح تربیتی، سازوکارهای مختلفی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌ها برای بسیجیان دیده شده است.

حجت‌الاسلام اسفندیاری گفت: آگاهی رسانی سیاسی از جمله برنامه‌های تعریف شده برای این حوزه و نهاد نمایندگی است که در این رابطه آموزش‌ها و آگاهی رسانی سیاسی حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود.

وی با بیان این که اعتقادات و نگرش هر جامعه مهم‌ترین عامل در پیشرفت و تعالی آن است، تصریح کرد: باید برای افزایش اعتقادات در جامعه باید مسائل و آموزه‌های دینی مورد توجه بیشتر قرار گرفته و در سطح وسیعی از جامعه بسط و گسترش یابد./950/پ202/س
ارسال نظرات