۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۱۲۵۵۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم بزرگداشت استاد شهریار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برپایی نمایشگاه ریحانه در جلفا از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش بزرگداشت روز ملی شعر و ادب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: همایش بزرگداشت روز ملی شعر و ادب در زمینه پاسداشت و ارج نهادن به این روز همچنین گرامیداشت یاد و نام استاد سیدمحمدحسین شهریار، بیست و ششم شهریور ماه جاری با حضور دکتر حسینی و اصحاب فرهنگ و هنر استان در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود.

داننده افزود: آذربایجان همواره مهد اندیشمندان و هنرمندان بلند آوازه و ستارگان درخشان عرصه علم و ادب بوده و روز ملی شعر و ادب افتخاری است که با نام شهریار گره خورده است، عمق تعلقات دینی و توجهات مذهبی استاد شهریار به اندازه‌ای است که عشق به ائمه اطهار (ع) در اکثر اشعار وی آشکار است.

گفتنی است، همایش بزرگداشت روز ملی شعر و ادب روز شنبه بیست و ششم شهریورماه جاری ساعت 17 و 30 به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن ادبی تبریز، انجمن علمی ـ آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان و موسسه فرهنگی هنری مهرطاها آذر در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود.

ورک شاپ دفاع مقدس در تبریز برگزار می شود

محمد دادی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در این ورک شاپ خیابانی که در محل رواق های مسجد کبود تبریز برگزار می شود، هنرمندان به صورت زنده به طراحی و نقاشی با موضوع دفاع مقدس می‌پردازند.

وی با تاکید بر لزوم تبیین ارزش ها و آرمانهای دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس موجب بالندگی اجتماعی و ملی ما شده و باید در تبیین دستاوردهای آن کوشا باشیم، با توجه به اینکه هنر روح جوامع بشری است و موجب ماندگاری و پایداری فرهنگ می شود نهادهای فرهنگی باید برای حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس از هنر بهره گیرند.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی توسط مرکز هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی چهارم مهرماه سال جاری از ساعت نه صبح تا هفده در مسجد کبود تبریز برگزار و آثار خلق شده توسط هنرمندان از پنجم تا دهم مهرماه به نمایش گذاشته می شود.

مجموعه یادمان مفاخر آذربایجان افتتاح می شود

حسین نجفی، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از برنامه ریزی این سازمان برای افتتاح یادمان مفاخر آذربایجان در محل پارک مفاخر خبر داد و هدف از این اقدام را تلاش برای پاسداشت و معرفی مفاخر و بزرگان و مشاهیر علمی، فرهنگی و ادبی تبریز و آذربایجان دانست.

وی گفت: در این تالار، آثار هنری و تجسمی اساتید و هنرمندان معاصر به نمایش در خواهد آمد و زمینه ای جدید برای شناساندن مفاخر آذربایجان از طریق آثار هنری فراهم خواهد شد.

نجفی با اشاره به ظرفیت هنری موجود بین اساتید و هنرمندان این عرصه در تبریز خاطر نشان کرد: برگزاری هفته های فرهنگی تبریز در تهران، جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری توسط این سازمان و دیگر فعالیت های مرتبط فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز نشان داد که تبریز از ظرفیت بسیار بالای هنری و فرهنگی در عرصه های گوناگون برخوردار است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با بیان اینکه مجموعه مفاخر در حال تجهیز و آماده سازی است افزود: با توجه به اینکه در محل یادمان مفاخر، بسیاری از چهره های شاخص فرهنگی و ملی آرمیده اند، بنابراین با آماده سازی یادمان مفاخر آذربایجان زمینه ای فراهم خواهد شد تا علاقمندان و دوستداران تاریخ و فرهنگ آذربایجان در محلی مناسبتر که در خورشأن آن بزرگواران است از محیط آن بهره ببرند.

نجفی گفت: کار بازسازی و تجهیز مجموعه یادمان مفاخر طی هفته های آتی نهایی می شود و آیین افتتاح آن با حضور چهره های فرهنگی، علاقمندان به فرهنگ و تاریخ آذربایجان برگزار می شود.

نمایشگاه ریحانه در منطقه آزاد ارس برگزار می شود

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی از برپایی نمایشگاه ریحانه در منطقه آزاد ارس با محوریت ترویج فرهنگ دینی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد.

نسرین پیر سمساری در دومین جلسه کمیته بانوان ستاد گرامیداشت هفته دفاع افزود: این نمایشگاه به همت این اداره کل و با مشارکت معاونت فرهنگی منطقه آزاد ارس به مدت پنج روز از تاریخ 27 تا 31 شهریورماه سالجاری در محل پایانه گمرکی شهرستان جلفا برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری کوه پیمایی همگانی با عنوان یادواره شهیده 'نسرین افضل ' در هفته دفاع مقدس در تبریز خبر داد و گفت: این همایش روز چهارم مهرماه سالجاری در دامنه کوه عون ابن علی برگزارمی شود.

وی برگزاری همایش خانواده و دفاع مقدس را ازدیگر برنامه های این هفته نام برد و افزود: این همایش ششم مهرماه در سالن همایش تالارصدرا برگزار شده و در قالب آن از 31 زن رزمنده و همسر و مادر شهید تجلیل به عمل می آید.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آدربایجان شرقی گفت: در این هفته همچنین با هماهنگی بنیاد شهید و آموزش و پرورش ، جانبازان به عنوان راوی خاطرات جنگ در مدارس دخترانه حضور خواهند یافت./935/د103/س

ارسال نظرات