۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۶۱۵
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان غربی:

جشنواره مدهامتان در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیر خانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی از برگزاری مرحله استانی جشنواره مدهامتان در سطح کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان خبر داد.
جشنواره مدهامتان در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدرضا بابازاده، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان غربی امروز در نشست خبری افزود: با توجه به فراخوان هفدمین دوره جشنواره کشوری مدهامتان، مرحله استانی آن برای انتخاب نفرات برتر و اعزام به مرحله سراسری در سطح کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.

وی شکوفایی استعدادهای بالقوه جوانان مسجدی در فعالیتهای قرآنی و فرهنگی، رونق بخشی به جلسات قرآنی کانونها و جذب جوانان، حضور پر نشاط جوانان مسجدی در فعالیتهای استانی، کشوری و بین المللی، ترغیب و تشویق مدیران مسؤول کانونها به کشف استعدادهای منطقه ای در امور قرآنی را از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره مدهامتان اعلام کرد.

حجت الاسلام بابازاده با بیان اینکه جشنواره مدهامتان ویژه برادران است، خاطرنشان کرد: جوانان 16 تا 30 ساله ای که از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند، مجاز به شرکت در این جشنواره می باشند.

این مقام مسؤول گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با ‌نام‌نویسی در رشته های حفظ یک جزء، سه جزء، 10 جزء، 15 جزء و کل قرآن، قرائت، ترتیل، اذان، مفاهیم و تفسیر در جشنواره مدهامتان شرکت کنند.

به گفته حجت الاسلام بابازاده، حفظ یک و سه جزء از قرآن کریم مرحله سراسری ندارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در رشته های ترتیل و اذان نیز باید از مرتلین طرح تلاوت نور مرتلین و مؤذنین مساجد باشند، تاکید کرد: بخش تفسیر قرآن کریم این دوره از جشنواره نیز ویژه ائمه جماعات مساجد است که در هشتم مهر ماه سالجاری در زنجان برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی ادامه داد: صحیح خوانی حمد، سوه و اذکار نماز از دیگر بخش های هفدمین دوره جشنواره مدهامتان است که فقط مرحله کانونی دارد.

حجت الاسلام بابازاده زمان برگزاری جشنواره سراسری مدهامتان را سوم تا ششم آبان ماه سالجاری عنوان و اظهار کرد: این دوره از جشنواره با حضور برترین های کانونهای فرهنگی هنری مساجد استانها در زنجان برگزار می شود.

وی در پایان با اشاره به ششمین دوره جشنواره مدهامتان گفت: در این دوره بابک ولیزاده از اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی توانسته بود رتبه دوم رشته ترتیل را کسب کند./936/پ202/س
ارسال نظرات