۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۱۲۶۱۶

نمایشگاه حجاب و عفاف در منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از راه‌اندازی نخستین نمایشگاه حجاب و عفاف در نقطه صفر مرزی ایران و نخجوان خبر داد.
حجاب و عفاف
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، نمایشگاهی با هدف ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تبیین ارزشهای اسلامی در نقطه صفر مرزی ایران و نخجوان در کنار گمرک مسافری جلفای منطقه آزاد ارس با عنوان شمیم حیا از 26 تا 31 شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری این سازمان گفت: این نمایشگاه در جوار مرز ایران و نخجوان در 35 غرفه و با اراعه آثار هنرمندان و اساتید استان و دیگر محصولات فرهنگی از جمله کتاب‌، سی دی‌، پوسترهای پژوهشی درباره حجاب ماقبل و بعد از اسلام در راستای حفظ و ترویج ارزشهای دینی و انقلابی برگزار می شود.

نجف زاده افزود: این نمایشگاه که با مشارکت امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی برگزار می شود با محوریت حفظ ، توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی با ارائه غرفه های تخصصی در زمینه پوشش های اسلامی با سلایق و نیازهای بانوان امروز جامعه برپا خواهد شد.

وی افزود: مرز ایران و نخجوان در جلفای منطقه آزاد ارس بعد از فرودگاه مهرآباد دومین گمرک پرتردد مسافری کشور می باشد که روزانه بین 5 الی 10 هزار نفر از این مرز تردد دارند و نیازمند توجه بیشتر به مسائل حجاب و عفاف است.

گفتنی است، منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار در شمال غرب کشور هم مرز با کشور های ارمنستان و آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان می باشد و بدلیل وجود جاذبه های طبیعی ، تاریخی و تفریحی مورد توجه و اقبال گردشگران و توریسم قرار دارد طوریکه فقط در ایام نوروز امسال بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر به منطقه آزاد ارس مسافرت کرده بودند./935/د103/س

ارسال نظرات