۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۶۸۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ عضویت یک پنجم کارمندان دولت در بسیج و آغاز به کار جشنواره دینی ماه در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فرمانده سابق بسیج کارمندان سپاه عاشورا، امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول بسیج جامعه کارمندی آذربایجان شرقی گفت: در سطح کشور یک پنجم کارمندان دولت بسیجی هستند ولی در آذربایجان شرقی 48 درصد کارمندان عضو بسیج هستند.

بابایی با بیان اینکه بسیج کارمندی در زمینه تحقق اهداف دولت و حکومت اسلامی نقشی مهم بر عهده دارد، اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را برای ناکام نشان دادن نظام اسلامی به کار برده و این در حالی است که مقام معظم رهبری همواره بر کارآمد نشان دادن نظام تاکید دارند.

وی ارتقای بصیرت دینی و سیاسی را از محوری‌ترین فعالیت‌های بسیج کارمندی در مدت یک سال اخیر دانست و گفت: بسیاری از فعالیت‌های بسیج وظیفه اولیه بسیجیان است و مقدم بر این فعالیت‌ها نهادینه شدن فرهنگ بسیجی در جامعه است.

گفتنی است، در پایان این مراسم رضا رضوانی به عنوان فرمانده بسیج کارمندی استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

جشنواره تئاتر ماه مهم‌ترین رویداد فرهنگی نیمسال 90 آذربایجان شرقی

شهرام خدائی، سرپرست حوزه هنری تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز بکار جشنواره استانی تئاتر ماه به عنوان مهمترین اتفاق فرهنگی نیمسال اول سال 90 خبر داد و اظهار داشت: داوران، شرکت کنندگان و ارائه دهندگان ورک شاپ های تخصصی از پایتخت و شهرستان های مختلف استان یکی پس از دیگری وارد تبریز می شوند و شهر اولین ها آماده برگزاری جشنواره ای در خور شأن این کهن شهر است.

دبیر دومین جشنواره استانی تئاتر ماه از برگزاری نشستی پیرامون نقالی و شاخصه های آن با سخنرانی استاد دکتر اردشیر صالحپور خبر داد و گفت: مراسم نقالی سهراب کشی نیز با نقالی آخرین بازمانده نسل نقالان ایرانی در تبریز برگزار می شود.

سرپرست حوزه هنری تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه زمانبندی دومین جشنواره استانی تئاتر ماه یادآور شد: در روز اول جشنواره دو نمایش از شهرستان های تبریز و بناب روی صحنه خواهد رفت و در روزهای دوم و سوم، هر روز چهار نمایش از تبریز، اهر و مرند اجرا می شود

خدایی افزود: دومین جشنواره ماه با معرفی برترین آثار و هنرمندان روز جمعه 25 شهریور ماه ساعت 11 در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد تا برترین اثر جشنواره به مرحله کشوری ماه راه یابد.

فراهم شدن اعزام خانوادگی به سفر زیارتی عمره

مرتضی آقایی، رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: افرادی که می خواهند از این تسهیلات استفاده کنند باید هنگام ثبت نام در شعب بانکها این موضوع را اعلام و حساب مربوطه را به صورت گروهی افتتاح کنند تا در زمان طی سایر مراحل و اعزام نیز به صورت گروهی اقدام شود.

آقایی با بیان اینکه کاروان های متقاضی می توانند تا حداکثر 25 نفر برای سفر گروهی اقدام کنند، اضافه کرد: مبلغ علی الحسابی که به صورت ودیعه برای ثبت نام دریافت می شود برای افراد 10 سال به بالا هشت میلیون ریال و برای متقاضیان زیر 10 سال شش میلیون ریال پیش بینی شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان شرقی در مورد نحوه اعزام متقاضیان نیز اظهار داشت: اعزام افرادی که در مدت اعلام شده ثبت نام کنند از سه سال آینده یعنی سال 93 شروع می شود.

آزمون طرح تفسیر کوتاه کانون های مساجد آذربایجان شرقی برگزار می شود

آزمون نهایی طرح تفسیر کوتاه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از سوی کانون تخصصی قرآن طفلان مسلم تبریز و با حمایت و همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی برگزار می شود.

طرح تفسیر کوتاه از جمله طرح های قرآنی بود که با هماهنگی و مدیریت کانون تخصصی قرآن طفلان مسلم تبریز در سطح 50 باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی اجرا شد.

طی اجرای طرح در طول30 شب ماه مبارک رمضان، جزو یکم قرآن کریم با حضور مربیان مجرب قرآنی و بر اساس منابع آموزشی تحویل شده به این مربیان در کارگاه آموزشی یک روزه، در مساجد دارای کانون فرهنگی هنری برگزار شد.

مرحله نهایی آزمون با شرکت نفرات برگزیده، امروز در محل مجتمع فرهنگی هنری 29 تبریز به اجرا در آمد و ضمن معرفی پنج نفر برتر به مرحیه کشوری، با اهدای جوائز و تقدیر نامه از آنها تجلیل شدند./935/د102/س

ارسال نظرات