۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۱۲۷۰۷
همزمان با سال تحصیلی جدید صورت می گیرد؛

آغاز درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل

خبرگزاری رسا ـ معاون اداری حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) از برپایی کرسی درس خارج فقه واصول در این حوزه خبرداد.
كلاس درس حوزه علميه
حجت الاسلام نورالله براری، معاون اداری مالی حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درساری با اشاره به این که مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه و مرکز آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل شنبه برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم با حضور حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، مسؤول حوزه علمیه و جمعی از استادان و طلاب در این حوزه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تحصیل بیش از صد طلبه در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل خاطرنشان کرد: این طلاب در پایه‌های هفت تا ده مشغول به تحصیل هستند.

معاون اداری مالی حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در ادامه سخنان خود از برپایی کرسی درس خارج فقه و اصول برای نخستین بار همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در این حوزه خبر داد و افزود: درس خارج فقه حضرت آیت الله جوادی آملی به صورت ضبط شده برای طلاب و روحانیان پخش خواهد شد.

حجت الاسلام براری ادامه داد: درس خارج اصول نیز با حضور یکی از استادان برجسته در این حوزه برقرارخواهد شد.

وی با بیان این که راه‌اندازی درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) با مجوز رسمی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این درس به صورت کاملاً رسمی برگزار و از طلاب امتحان گرفته خواهد شد.

معاون اداری مالی حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در ادامه با اشاره به این که مرکز تخصصی حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) در حال حاضر در دو رشته تفسیر و کلام مشغول فعالیت است، گفت: مقطع کارشناسی ارشد رشته تفسیر برای نخستین بار در سال تحصیلی جدید از مهر ماه دراین مرکز آغاز به کار خواهد کرد./950/پ202/س
ارسال نظرات