۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۲۷۰۹
مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین:

اهل بیت مسیر روشنی را در مسأله وقف به جامعه نشان دادند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین با بیان این که توجه ائمه اطهار(ع) به مسأله وقف ضرورت توجه به این سنت حسنه اسلامی را دو چندان می کند، گفت: ائمه معصومین(ع) و علمای بزرگ اسلام مسیر روشنی را در این خصوص به ما نشان دادند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه قزوین، امروز با حضور مسؤولان استان در سالن استانداری برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام مسعود انصاری، مدیر کل سابق امور و امور خیریه قزوین در این مراسم وقف را همچون چشمه‌ای زلال و روشن معرفی کرد و گفت: مسأله وقف یکی از مهم‌ترین مهم‌ترین مسائل در دین مبین اسلام است که همواره مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به تأکید پیامبر گرامی اسلام بر مسأله وقف‌ افزود: نبی مکرم اسلام در دوران عمر با برکتشان همواره صحابه خود را به وقف بخشی از اموال خود تشویق می‌کردند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین با بیان این که توجه ائمه اطهار(ع) به موضوع اهمیت این سنت حسنه اسلامی را دو چندان می کند، ادامه داد: ائمه معصومین(ع) و علمای بزرگ اسلام مسیر روشنی را در این خصوص به ما نشان دادند.

حجت الاسلام انصاری، اهل بیت(ع) را الگوی عملی همگان در مسأله وقف معرفی کرد و گفت: همه معصومین ما خود اهل وقف بودند و ما باید در این مسیر آنها را الگوی خود قرار دهیم.

وی با ابراز تأسف از وضعیت موقوفات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: متأسفانه تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی وقف دچار آسیب های جدی شده بود که نهضت عظیم اسلامی این سنت حسنه اسلامی را دوباره احیاکرد.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه قزوین با بیان این که در طی چند سال اخیر دغدغه مقام معظم رهبری درباب وقف به خوبی ازسوی مسؤولان این سازمان مورد توجه قرار گرفت، بیان داشت: معظم له توجه زیادی به مسأله وقف و موقوفات دارند و همین موضوع سبب شد که اقدامات بسیار خوبی در این جهت صورت گرفت.

وی، عمل به نیت واقف را مهم‌ترین برنامه سازمان اوقاف وامور خیریه دانست و خاطرنشان کرد: در طول سال های اخیر همه تلاش متولیان اوقاف در کشور نیز درهمین جهت بوده است.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه قزوین در ادامه سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و گفت: تحقق این مسأله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده که سازمان اوقاف تلاش کرد تا در جهت تحقق منویات معظم له گام بردارد.

حجت الاسلام انصاری به اجرای طرح حلقه‌های معرفت و نشاط معنوی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان اشاره کرد و گفت: دراین طرح بیش از دو هزار دانش آموز شرکت کردند.

وی همچنین مرمت و بازسازی بقاع متبرکه را از دیگر اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر اعلام کرد و افزود: از سال 86 تاکنون 245 مورد طرح عمرانی دراماکن متبرکه قزوین اجرایی شده است.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه قزوین همچنین به برخی اقدامات حمایتی این اداره کل اشاره کرد و گفت: کمک به افراد بی‌بضاعت، کاروان جهیزیه، راه‌اندازی دارالقرآن نورالثقلین، راه‌اندازی 20 مرکز فرهنگی، ایجاد کتابخانه دیجیتال و اجرای یک‌هزار و 500 عنوان برنامه فرهنگی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این اداره کل بوده است./950/پ202/س
ارسال نظرات