۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۲۷۲۷

برگزاری 109 برنامه ‌دفاع مقدس در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ دومین جلسه برگزاری گرامیداشت سی و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس در اهواز برگزار شد.
برگزاری 109 برنامه ‌دفاع مقدس در خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دومین جلسه برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس ظهر دیروز با حضور حمید قناعتی مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان، حجت الاسلام عظیمی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، حبیب سعیدفر، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان و دیگر مسؤولان محلی و انتظامی در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

قناعتی، مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان در بخش نخست این مراسم، با تشریح برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس بیش از 500 فعالیت در قالب 109برنامه در هفته دفاع مقدس در خوزستان اجرا خواهد شد.

وی با بیان این که در تمامی برنامه ها باید به مضامین و محورهای روزشمار هفته دفاع مقدس توجه و برنامه ها با توجه به شعارهای در نظر گرفته شده اجرا شوند، اذعان داشت: اجرای برنامه ها با توجه به محورهای روز شمار هفته دفاع مقدس سبب می شود برنامه ها با یک وحدت رویه و منسجم در سراسر کشور اجرا شود.

رییس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس اذعان داشت: جنگ مقوله‌ای است که در همه کشورهای دنیا احتمال وقوع دارد و در همه جنگ‌ها هم زیرساخت‌ها از بین می‌رود؛ از این رو آنچه در دوران هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد و جنگ را زیبا کرد، ولایت‌پذیری و دفاع بر مبنای فرمان ولی‌فقیه بود.

وی اضافه کرد: در سال‌های پس از جنگ تحمیلی، در کشور عراق که یک ‌طرف جنگ بود، سالگرد و یا بزرگداشتی برگزار نشده و نگاه ارزشمندی به جنگ وجود ندارد، اما در جمهوری اسلامی ایران هر سال ارزش‌های دفاع مقدس بیان و جلوه جدیدی از آن نمایان می‌شود.

قناعتی خاطرنشان کرد: لازم است دراین ایام نقش رهبری در دفاع مقدس، همچنین نقش جوانان، زنان، اصناف، بسیجیان و تبعیت جوانان از ولایت فقیه در دفاع مقدس بیان و به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی بیان داشت: ‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید به صورت مدون و تنظیم ‌شده باشد و با توجه به بازنگری‌ها و بررسی‌هایی که هر ساله در زمینه مقوله دفاع مقدس انجام می گیرد، نکات و ویژگی‌های خاصی نمایان و برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که این نکات و ویژگی‌ها به جامعه منتقل شوند.

وی با بیان این که اهداف دفاع مقدس را باید بررسی و نتیجه آن را به کشورهای دیگر عرضه کرد، به دومین همایش دو امدادی استقامت جاده ولایت اشاره کرد و یاد آور شد: 23 ورزشکار و قهرمان دو و میدانی از سی و یکم شهریور مسیر دو هزار کیلومتری شلمچه تا بارگاه امام رضا(ع) را ظرف هجده روز طی می کنند که این حرکت از شهر حماسه و رشادت ها شملچه آغاز خواهد شد.

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان بیان داشت: خوزستان به عنوان دروازه تشیع و ورود امام رضا(ع) میزبان افتتاحیه این همایش است که امسال علاوه بر حضور موتورسواران و سوارکاران نیز به صورت نمادین در این همایش حضور می یابند.

در بخش دیگری از این مراسم، حبیب سعیدفر، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان اظهار داشت: تبیین نقش جهادی و فداکاری مردم در دفاع مقدس و پیروزی های حاصل از حضور غیرتمندانه و پشتیبانی مستمر آنان در طول جنگ برای آگاهی بیشتر نسل جوان ضروری است.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خوزستان، در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: باید برای بصیرت افزایی و ایجاد امید پیوسته، دستاوردهای حماسه دوران دفاع مقدس در ابعاد مختلف بررسی شود./9461/پ202/س

ارسال نظرات