۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۱۱۲۷۳۶
سفیر ایران در واتیکان:

خفقان و استبداد حکام کشورهای غربی مردم غرب را دل مرده کرده است

خبرگزاری رسا ـ سفیر ایران موضع گیری واتیکان را نسبت به بیداری اسلامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: در کشتار لیبی واتیکان موضع گیری کرد ولی انتظار می رفت درمقابل قتل عام‌های بحرین و یمن هم قاطعانه نظر خود را بیان کند.
سفير ايران در واتيكان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناصری، سفیر ایران در واتیکان در همایش بیداری اسلامی و جهان مسیحیت که شب گذشته در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد گفت: دشمنان ما از همان اوایل انقلاب تا امروز همه تلاش خود را کردند تا اسلام احیاء نشود چون می‌دانستند با موفقیت انقلاب ما این اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان این که اسلام و ایران علی رغم تبلیغات سوء دشمنان، امروز در جهان وجهه موفقی دارد، افزود: آنها ایران را به عنوان محور شرارت معرفی کردند ولی امروز جهان ما را به صلح می شناسد. اخیرا در همایشی که در رم برگزار می شد دعوت شدم که موضوع آن ایران و صلح جهانی بود.

سفیر ایران در واتیکان در معرفی اجمالی واتیکان گفت: این کشور مرکز مسیحیت کاتولیک است. هیچ کسی نمی‌تواند کشیش با اسقف یا کاردینال شود مگر اینکه واتیکان او را تایید کند.

حجت الاسلام ناصری کار کاردینال‌های واتیکان را مشابه خبرگان رهبری توصیف کرد و گفت: آنها هم مثل ما رهبر خود یعنی پاپ را انتخاب می کنند با این تفاوت که خبرگان منتخب مردم‌اند ولی کاردینال‌ها را پاپ انتخاب می کند و اینکه بعد از انتخاب خود دیگر به نحوه عملکرد پاپ نظارتی نمی‌کنند و در هر شرایطی او را معصوم و مقدس می‌دانند.

وی یکی از ویژگی های واتیکان را تاسیس دانشگاه‌های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: این کشور حدود 55 میلیون دانشجو را در جامعه جهانی تربیت می‌کند و بعضی از رشته‌هایی که در دانشگاه‌های آنها وجود دارد به ظاهر هیچ ربطی به واتیکان ندارد. حتی یک دانشگاه پزشکی قلب مقدس تاسیس کرده‌اند.

سفیر ایران در واتیکان افزود: برخلاف تصور ما که فکر می کنیم کلیساها تنها در روزهای یکشنبه فعال هستند باید بگویم که کلیسا ها نه تنها در تمام ایام هفته بلکه در طول شبانه روز مشغول فعالیت هستند و به ارائه برنامه‌های عبادی و اخلاقی می‌پردازند.

حجت الاسلام ناصری درباره علت برقراری روابط ایران با واتیکان گفت: اولا ما دنبال درک متقابل هستیم یعنی اینکه آنها را بشناسیم و اسلام را به عنوان دین و قرآن را به عنوان کتاب آسمانی به آنها بباورانیم و اینکه در برابر دشمنان مشترک مثل سکولار ها و ماتریالیست ها متحد شویم.

وی با اشاره به برخی نمونه‌ها از روابط بین ایران و واتیکان گفت: با پیشنهاد بنده قرار شد بین مرکز جهانی اسلام (قم) و مرکز جهانی مسیحیت (واتیکان) رفت و آمدهایی صورت گیرد که طی برگزاری نشست ها و همایش های متعدد فرصتی پیش آمده تا ما بتوانیم اسلام را به اروپا و جامعه جهانی بشناسانیم و برچسبی که به خاطر عملکرد وهابیت به اسلام می چسبانند را پاک کنیم.

سفیر ایران با خطاب قرار دادن کسانی که سینه چاک کشورهای غربی هستند و افکار غرب زده دارند گفت: در کشورهای غربی خفقان و ضرب و زور حکام و عدم امنیت و کمبود عاطفه مردم را دل مرده کرده است و فضای غم زده‌ای حاکم است به نحوی که خیلی ها برای رهایی از این منجلاب دست به خود کشی می زنند.

حجت الاسلام ناصری رواج اسلام را در کشورهای غربی چشم گیر خواند و افزود: روز به روز اقبال مردم به اسلام بیشتر می شود و بیشتر کسانی که مسلمان می‌شوند زنان هستند، بیشترین انگیزه ای که آنها را به این دین سوق می دهد حجاب و ارزشی است که اسلام برای زنان قائل است و آنها را از بی هویتی نجات می دهد.

وی با بیان خاطره ای از یک اجلاس بین المللی گفت: روسای جمهور و سفیران بسیاری از کشورهای دنیا در این اجلاس شرکت داشتند وقتی که پاپ وارد شد بی اعتنا از کنار میز کشور اسرائیل و دیگران گذشت و تنها جایی که توقف کرد مقابل نمایندگان ایران بود و با من که لباس روحانیت به تن داشتم به گرمی برخورد کرد و این مطلب در تمام رسانه های جهان مورد توجه قرار گرفت.

سفیر ایران در واتیکان در جواب این سئوال که چرا مسیحیان با تبشیر، مسلمانان را به دین خود دعوت می کنند اظهار داشت: واتیکان چنین سیاستی ندارد بلکه پروتستان‌ها هستند که به خاطر عناد یا اغراض سیاسی این کار را می کنند و همیشه سعی دارند رابطه بین ایران و واتیکان را خراب کنند.

حجت الاسلام ناصری موضع گیری واتیکان را نسبت به بیداری اسلامی تا حدودی مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: در کشتار لیبی واتیکان به شدت موضع گیری کرد ولی انتظار می رفت در مقابل قتل عام مردم بحرین و یمن هم قاطعانه نظر خود را بیان کنند. تنها نگرانی آنها این است که این کشورها دست تندروها بیفتد و مسیحی‌های ساکن در آنجا دچار مشکل شوند./928/پ202/ع

ارسال نظرات