۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۱۲۷۶۰
با حضور آیت‌الله سبحانی؛

فعالیت تحصیلی طلاب جامعةالمصطفی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ فعالیت تحصیلی طلاب ایرانی و غیرایرانی جامعةالمصطفی العالمیه با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید آغاز شد.
طلاب غير ايراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی العالمیه، امروز پنجشنبه 24 شهریورماه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) و با حضور جمعی از طلاب ایرانی و غیرایرانی این مرکز علمی حوزوی برگزار شد.
 
حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از سخنران‌های ویژه این مراسم بود که در بخشی از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه بر شناخت صحیح اسلام و خودسازی طلاب ایرانی و غیرایرانی تأکید کرد.
 
وی با بیان این‌که ملت‌های منطقه پس از فروپاشی حکومت‌ها گرایش به دین پیدا کرده‌اند و منتظرند تا رهیافت طلاب علوم دینی را از اسلام به دست آوردند از طلاب غیرایرنی خواست انگیزه خود را از تحصیل علوم دین روشن کنند، اسلام ناب را بشناسند و جامعه خود را با اسلام آشنا کنند.
 
این مرجع تقلید تبلیغ اسلامی که منادیان دیگر از آن دم می‌زنند را قانع‌کننده ملت‌های منطقه ندانست و تصریح کرد: طلاب، اسلام واقعی را از کتاب، سنت و عقل بشناسند و بدانند که شناخت اسلام در درجه نخست از منطق اکبر شروع می‌شود.
 
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی همزمانی آغاز سال جدید تحصیلی با موج بیداری اسلامی را به فال نیک گرفت و افزود: جامعةالمصطفی العالمیه به تربیت جامع و متوازن می‌اندیشد و این تربیت جامع و متوازن به شکوفایی همه ابعاد، بخش‌ها و چهره‌های وجودی انسان توجه دارد.
 
رییس جامعةالمصطفی العالمیه با بیان این‌که نظام‌نامه تربیتی المصطفی دارای ساحت‌های متعدد و مختلف تربیتی و منشور رشد و تعالی اخلاقی طلاب و فضلا است، گفت: نمی‌توان در برابر حوادثی که پیرامون امت و اتفاق‌هایی که در جهان اسلام می‌گذرد، بی‌تفاوت بود.
 
در ابتدای این مراسم نیز حجت‌الاسلام محمدجواد زارعان، معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه از ارائه بیش از 130 رشته علمی در سال تحصیلی جدید جامعةالمصطفی العالمیه و در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری المصطفی خبر داد.
 
معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه همچنین با اشاره به برگزاری آزمون پذیرش مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طلاب غیرایرانی غیررسمی، پایان شهریورماه را آخرین مهلت نام‌نویسی در این آزمون عنوان کرد و گفت: تاکنون دو هزار نفر برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کرده‌اند.
 
وی با بیان این‌که سیاست‌های آموزشی بیش از چهل کشور آماده و برای پنج سال آینده در این کشورها برنامه‌ریزی شده است که در شورای راهبردی المصطفی طرح خواهد شد، هماهنگی با مدارس و نظم‌بخشی به فعالیت‌های علمی طلاب را از دیگر برنامه‌های این معاونت نام برد.
 
گفتنی است، در بخشی از این مراسم توفیق اسداُف از دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی العالمیه به ارایه دیدگاه‌های خود از فعالیت‌های این مرکز پرداخت و در پایان از 60 نخبه علمی سال گذشته المصطفی با حضور رییس و معاونان این مرکز علمی حوزوی تقدیر شد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات