۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۷۹۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بهره‌مندی از ابزار هنر برای شناساندن مفاخر دینی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع هنرمندان و نخبگان فرهنگی استان اردبیل بر شناساندن مفاخر دینی و علمی با بهره مندی از ظرفیت های هنری تاکید کرد.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در نشست با هنرمندان و نخبگان فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری در این استان، این ضرورت را نمایان می‌کند که بایستی مفاخر دینی و علمی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های هنری، معرفی و شناسانده شوند.

وی با بیان این‌که برگزاری کنگره ها و همایش‌های مختلف با هدف معرفی سیره و سلوک بزرگان دینی و علمای حوزوی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: یکی از وظایف مهم و اصلی اداره کل ارشاد استان اردبیل حرکت در مسیر معرفی مفاخر فقهی و دینی این دیار است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی خانه ‌های فرهنگ دیجیتال در مساجد و مراکز فرهنگی سراسر کشور اظهار داشت: توسعه این فضاهای فرهنگی و هنری دسترسی جوانان و نوجوانان به اینترنت پاک امکان‌پذیر خواهد کرد.

وی با اشاره به روند راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مسساجد در کشور ادامه داد: از سال 84 حدود دو هزار و 200 کانون فرهنگی و هنری فعالیت داشته‌اند که این رقم هم اکنون پنج برابر افزایش داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای احداث تالار بزرگ شهر اردبیل خبر داد و گفت: توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در سطح استان از نتایج سفرهای هیأت دولت است.

همچنین سعید سعادتی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز اظهار داشت: 72 کانون فرهنگی هنری در مناطق محروم و روستایی استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات