۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۱۲۸۰۶
آیت الله استادی:

کتاب‌های علامه عسکری اهل سنت منصف را با حقایق شیعه آشنا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله استادی گفت: علامه عسگری در سن پیری نیز روحیه جوانی داشت و با یک احساس وظیفه به تهمت هایی که به مکتب اهل بیت وارد شده بود به مقابله پرداخت.
آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، استاد حوزه علمیه قم، 24 شهریور ماه در چهارمین سالگرد رحلت علامه عسکری با اشاره به مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت به خصوص حضرت ‌علی(ع) ابراز داشت: دشمنان نمی‌گذاشتند معارف حقیقی اسلام و شیعه منتشر شود.

وی با بیان این که در زمان اهل بیت(ع)، افرادی پادشاه‌گونه با ادعای خلافت پیامبر به شیعیان ظلم می کردند، اظهار داشت: همچنین پس ‌در ‌برخی دوران برخی از علمای اهل سنت بجای بحث احسن به تهمت زنی به شیعیان روی آوردند.

وی در ادامه افزود: البته این واقعه های تاریخی نباید به وحدت و برادری و در مقابل دشمن در یک صف قرار گرفتن ضربه بزند.

آیت الله استادی با اشاره به این که در مدت ششصد سال است که شیعیان و علمای بزرگ با بیان روشن به تهمت های آنان مانند مشرک بودن و تفاوت قرآن پاسخ می دهند، اظهار داشت: متاسفانه هنوز آنان این تهمت‌ها را تکرار می‌کنند.

وی با بیان این که شهید‌کردن شیعیان توسط برخی از افراد سنی به خاطر فتوا و سخنان برخی از علمای آنان است، ابراز داشت: خوشبختانه امروز برخی از علمای اهل سنت از این‌گونه سخنان خودداری می‌کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این که نمی‌گذارند کتاب های علمای شیعه در بین اهل سنت منتشر و مورد مطالعه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: اهل سنت منصف و غیر متعصب با مطالعه برخی از کتاب های بزرگان شیعه مانند علامه عسکری به راحتی به حقانیت شیعه پی خواهند برد.

وی نسبت دادن برخی از احادیث جعلی به شیعیان را از دیگر ظلم های وارده به مکتب اهل بیت(ع) برشمرد و افزود: علامه عسکری با احساس وظیفه به مبارزه با این جعلیات پرداختند.

آیت الله استادی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم کتاب های علامه عسکری مانند کتاب معالم مدرستین در بین اهل سنت بیشتر منتشر بشود و بدون تعصب مورد مطالعه قرار بگیرد.

وی علامه عسکری را مصداق روایت اهل بیت که فرمودند خدا رحمت کند کسانی که امر ما را احیا کرده اند، دانست و گفت: ما نیز باید از کارهای این بزرگواران الگو بگیریم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ایشان طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در سن کهن‌سالی دارای روحیه جوانی بود، اظهار داشت: ایشان در سن بالا فعالیت های چشمگیری داشت.

گفتنی است، چهارمین سالگرد رحلت علامه عسکری، شامگاه پنج شنبه، 24 شهریورماه با حضور حضرت آیت الله سبحانی و نماینده دفاتر برخی از مراجع تقلید و علما و شاگردان و دوستداران و روحانیان و اقشار گوناگون مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد./921/پ202/س
ارسال نظرات