۲۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۱۲۸۱۰
وعده استاندار تهران:

مؤسسه علمی فرهنگی طلاب کشور مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ استاندار تهران، از اختصاص ردیف بودجه برای احداث و تکمیل مؤسسه پژوهشی، علمی و فرهنگی طلاب سراسر کشور در شورای اداری و شورای برنامه ریزی این استان خبر داد.
مرتضي تمدن استاندار تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی تمدن، استاندار تهران، روز گذشته در مراسم کلنگ زنی مؤسسه بزرگ علمی و فرهنگی طلاب سراسر کشور در دماوند که با حضور حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی برگزار شد، از حضور این مرجع تقلید در استان تهران و شهرستان دماوند قدردانی کرد.

وی ابراز داشت: حضور ارزشمند و نورانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای همه مردم ما در استان تهران و در منطقه دماوند روزی فراموش نشدنی و به یادماندنی را رقم زده است و ما به محضر ایشان عرض ادب می کنیم.

استاندار خاطرنشان کرد: حیات، هستی و ممات و مشروعیت و دین ما در گرو عشق به امامت، ولایت، مرجعیت و روحانیت است و ما به هیچ وجه در این مساله تردیدی نداریم

وی در ادامه گفت: استان تهران قلب جهان اسلام، پایتخت نظام و ام القری جهان اسلام و مرکز تصیمم گیری و تصمیم سازی است و قطعا وجه غالب آن مسائل فرهنگی است.

وی افزود: اگر کالبد این شهر را خدایی نکرده و نسبت به بینش و منش فرهنگی مورد کم توجهی قرار دهیم، حرف و ایده ای برای گفتن و بیان کردن نخواهیم داشت. همه افتخار ما به معنویت و دین ما است و این هویت جز در فرهنگ متجلی نخواهد شد.

استاندار تهران تاکید کرد: ما از مسؤولان شورای عالی و تصمیم گیران حوزه که امکانی برای احداث این مؤسسه که پایگاه مهم فرهنگی برای استان تهران خواهد بود فراهم کرده اند سپاسگزاری می کنیم، این مرکز یک پایگاه عظیم ملی در خصوص مسائل علمی، پژوهشی و فرهنگی خواهد بود.

تمدن ابرازداشت: همه مسؤولان و مردم همکاری خواهند کرد و در این کار عظیم سهیم خواهند بود تا هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسد و ما نیز خود را پیشگام در کمک به این پروژه می دانیم.

استاندار تهران گفت: دشمنان خواستند و می خواهند پایتخت کشور ما را مورد هجمه قرار دهند، در بعد اعتقادی عرفان های کاذب و فرقه های انحرافی و مساله دار را ترویج می کنند؛ از این رو بهترین و ارزشمندترین کار این است که با فرهنگ اهل بیت و معارف اسلام به مقابله با آنها برخیزیم و نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری روحانیت و طلاب در عرصه های مختلف جامعه تصریح کرد: حضور روحانیت و حوزه های علمیه در هر کجا که بوده به شهادت تاریخ محل تاثیر‌گذاری و سلامت در دین و دنیای مردم بوده است.

استاندار تهران ضمن تاکید بر ضرورت اجرای سریع این پروژه گفت: ما سعی می کنیم در بودجه سال جاری و همچنین در بودجه سنواتی بخشی از بودجه فرهنگی استان را به این پروژه اختصاص دهیم و این مساله را در شورای اداری و شورای برنامه ریزی تهران مطرح خواهیم کرد. /924/پ202/س

ارسال نظرات