۲۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۱۱۲۸۶۰

یادواره یکصد شهید منطقه مسجد جامع قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره یکصد شهید منطقه مسجد جامع قم با حضور روحانیان و دانشجویان و برخی از رزمندگان دوران جنگ تحمیلی، خانواده معظم شهدا، جانبازان و اقشار گوناگون مردم برگزار شد.
يادواره شهدا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره یکصد شهید منطقه مسجد جامع قم، شامگاه جمعه، 25 شهریور ماه با حضور روحانیان و دانشجویان و برخی از رزمندگان دوران جنگ تحمیلی، خانواده معظم شهدا، جانبازان و اقشار گوناگون مردم در مسجد جامع قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی مالکی، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با بیان نحوه شهادت شهید هجده ساله محمد رضا شفیعی و بیرون آمدن جنازه تازه وی بعد هفده سال به صورت معجزه‌گون گفت: مردم و خصوصا جوانان باید با شهیدان آشنا شوند و مسؤولان نیز نسبت به شناساندن اینگونه شهدا مسؤولیت دارند.

این رزمنده عملیات کربلای پنج با اشاره به عدم معرفت برخی از جوانان نسبت به شهدای گرانقدر دفاع مقدس توصیه کرد: باید شهدا را در فضای مدارس و دانشگاه به گونه‌های مختلف مانند برگزاری مسابقه به نسل جوان بشناسانید.

وی با بیان این که برخی از مسؤولان در هر لباسی در برخی آزمون‌های اتقلاب شکست خورده‌اند، ابراز داشت: ملت ایران در همه امتحان‌ها سربلند بیرون آمده است و دشمنان هنوز این ملت را نشناخته اند.

در ادامه؛ حجت الاسلام ذوالنوری، جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به این که این انقلاب به برکت شهدا زنده مانده است، ابراز داشت: عده‌ای با لانه کردن قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را دارند.

وی تسخیر پایتخت و سقوط کامل نظام اسلامی را برخی از اهداف تحمیل جنگ بر نظام اسلامی برشمرد و افزود: استکبار جهانی در دوران هشت ساله دفاع مقدس هیچ کم نگذاشت و با تمام امکانات صدام را یاری کرد.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به خاطراتی از شهدای دفاع مقدس مانند نمازهای شب و مناجات سحرگاهی و ایستادگی در برابر شکنجه‌های دشمنان بیان داشت: ایمان واقعی رزمندگان و شهدا در مقابل تجهیزات قوی دشمن موجب شکست آنان شد.

وی در پایان با بیان این که بیش از هشتاد درصد شهدا کمتر از سی سال سن داشتند و آنان از تمام لذت‌ها حتی حلال هم گذشتند، به جوانان توصیه کرد: شما هم به خاطر شهدا از لذت های حرام دوری کنید. /921/پ202/ع

ارسال نظرات