۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۸۸۸
امام جمعه شبستر:

جایگاه شرعی و قانونی وقف در جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر گفت: اگر جایگاه شرعی و قانونی وقف به خوبی روشن شود جلوی موقوفه خواری نیز گرفته خواهد شد.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین همایش متولیان موقوفات غیر متصرفه شهرستان های شبستر، مرند و جلفا روز گذشته در محل سالن اجتماعات اداره اوقاف شهرستان شبستر برگزار شد.

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در این همایش با تشریح اهمیت وقف از دیدگاه قرآن و آموزه های دینی اسلام اظهار داشت: وقف به عنوان صدقه جاریه در یکی از بهترین سنت‌های خیر و ‏نمونه اعلای باقیات صالحات محسوب می شود.

وی با تاکید بر این‌که جایگاه و اهمیت وقف در جامعه هنوز به صورت کامل بیان نشده است، ادامه داد: وقف یکی از ماندگارترین اعمال انسان پس از مرگ می باشد که اگر جایگاه شرعی و قانونی وقف به خوبی روشن شود جلوی موقوفه خواری نیز گرفته خواهد شد.

امام جمعه شبستر در ادامه از مسؤولان و متولیان اوقاف خواست تا با بروز کردن اجاره بهای موقوفات باعث ارتقای جایگاه این سنت حسنه شوند و تصریح کرد:اجاره بهای فعلی به هیچ وجه معقول و قابل تحمل نیست و اینکار نوعی موقوفه خواری محسوب می شود.

وی همچنین خواستار به روز رسانی نیات واقفان شد و افزود: وقف از احکام مترقی و پیشرفته اسلامی است که تاریخی به قدمت اسلام در جهان دارد، اما بایستی با توجه به مقتضیات زمان، نیات واقفان نیز بر اساس مصالح نظام اسلامی تغییر کند.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که آگاهی بخشی به عموم آحاد جامعه لازمه ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه است، گفت: حفظ و حراست موقوفه و ارائه گزارش از عملکرد متولیان موقوفات موجب جلب اعتماد عمومی و گرایش به این سنت حسنه خواهد بود./935/203/س
ارسال نظرات